نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نورالله طاهری: عدالت در توزیع نهاده‌های دامی مورد انتظار دامداران است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار، جلسه بررسی مسائل و مشکلات دامداران شهرستان شهریار با حضور طاهری فرماندار شهریار، دکتر فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار و سایر مسؤولان مربوطه برگزار شد.

نوراله طاهری فرماندار شهریار در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت دامداران شهرستان شهریار با وجود مشکلات متعدد، گفت: در حال حاضر کشاورزان و دامداران ما در سطح شهرستان و در تمامی نقاط کشور با مشکلات متعددی در مسیر تولید و فعالیت خود مواجه هستند که تداوم حرکت این عزیزان بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر بین نهادهای دولتی متولی و تشکل‌ها و انجمن‌های کشاورزی و دامداری افزود: متاسفانه مشکلاتی از قبیل تامین نهاده، آب و کاهش ارزش افزوده اقتصادی کشاورزان و دامداران را تهدید می‌کند که بایستی تدبیری اساسی و عملیاتی در این خصوص اتخاذ شود.

فرماندار شهریار بیان داشت: عدالت در توزیع نهاده‌های دائمی یکی از موارد اعتراضی دامداران و مورد انتظار است که انشالله با تدبیر مسئولان و همکاری تشکل‌ها به سمت کاهش مشکلات این حوزه قدم برداریم.

طاهری با اشاره به پیگیری مستمر این مشکلات در جلسات هفتگی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان، گفت: از تمامی ادارات خدمات‌رسان نیز تقاضا مندیم کمک لازم را به واحدهای دامداری در راستای افزایش تولید و ظرفیت داشته باشند.

عباس اکبری شریف معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران: ۳۶ تعاونی دامداری در سطح استان تهران بر اساس جمعیت دام نهاده دریافت می‌کنند که بخشی از نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

وی افزود: موضوع بعدی اهمیت و اهتمام دامداران به موضوع سامانه هویت‌گذاری دام‌ها است که بر اساس این اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی نهاده را تخصیص می‌دهد و ما نهاده تخصیص داده شده را در استان تقسیم می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: متاسفانه مشکل خام‌فروشی محصولات کشاورزی در دامداری‌های کوچک وجود دارد که ایجاد زنجیره‌های کشاورزی و کشاورزی قراردادی به رفع این مشکل کمک خواهد کرد که تعاونی‌ها و تشکل‌ها در این زمینه علی‌رغم مکاتبات فراوان کوتاهی کرده‌اند.

رسول سلگی رئیس سازمان تعاون روستایی استان تهران در این جلسه گفت: ظرفیت تشکل‌های روستایی شهرستان شهریار در قیاس با حوزه استانی و کشوری، بسیار خاص و ویژه است و در این شهرستان ۲۱ هزار نفر عضو تشکل‌های تعاون روستایی داریم.

وی افزود: در حوزه نهاده‌های دامی چنانچه افرادی در اتحادیه صاحبان دام‌های سبک عضو نیستند در این تشکل عضو شوند و در خصوص تسهیلات مربوطه به تشکل‌ها و تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.







خروج از نسخه موبایل