نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

درگذشت علی سلیمانی؛ رخت سیاه بر تن جامعه هنری کشور

علی سلیمانی بازیگر توانای عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر کشور بامداد امروز (پنجشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۰) پس از روزها جدال سخت با ویروس افسارگسیخته کرونا، مغلوب بیماری شد و چشم از جهان فروبست. برخی از نهادهای وابسته به جامعه هنری کشور هر یک به نوبه خود در پیام‌هایی جداگانه درگذشت این بازیگر سرشناس را تسلیت گفتند.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پی درگذشت این هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما پیام تسلیتی منتشر کرد. در پیام قادر آشنا آمده است:

خبر رسید که رفتی؛  چه بی‌خبر رفتی … 
مسافر نام‌آشنای این دنیا و هنرمند متعهد و باصفای عرصه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون ایران، علی سلیمانی، راه مسئولیت‌زای خود را از “صبح طلوع می‌کند” و “سفر به چزابه”، شروع کرد و با آثار فراوانی بر صحنه‌ی نمایش و صفحه تلویزیون و پرده‌ی نقره‌ای، نهایتاً  “در خنکای ختم خاطره” به “تنگه ابوقریب”، رسید و در کشاکش مرگ و زندگی این روزهای اشک و بهت و سکوت، و در ایّام محرم الحرام حسینی (ع)،  سرانجام این ارادتمند مکتب اهل بیت، تسلیم دعوت حضرت حق شد.
بی‌شک از این پس، تداوم حضور تثبیت شده او را می‌توان در لحظه لحظه صدا و حرکت و تصویرش در آثاری متنوّع و یاد و حافظه‌ی همراهان و دوستان و شاگردانش، به روشنی شاهد گرفت.
 فقدانش را به همسر گرامی و خانواده‌ی ارجمندش و نیز جامعه‌ی شریف هنرهای نمایشی کشور، تسلیت گفته و آرامش روح بلند و بی‌قرارش را از درگاه خداوند متعال و لایزال، مسالت دارم.

حسین‌دوستی که در شب عزای حضرت رقیه آسمانی شد  

حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در تسلیت درگذشت سلیمانی نوشت:

انا لله و انا الیه راجعون

عروج ناباورانه هنرمند گرامی و مخلص آستان آل الله (علیهم السلام)،شادروان علی سلیمانی،

در شب عزای دردانه اباعبدالله حضرت رقیه (سلام الله علیها)،

موجب تاسف و تالم خاطر دوستان و علاقمندان وی را پدید آورد.

بی شک نقش آفرینی ها وحضور ماندگار وی در آثار مهم تاتر ،سینما و تلویزیون، در یادها ثبت خواهد شد.

اینجانب این مصیبت جانکاه را به خانواده محترم و بازماندگان آن فقید سعید،تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای وی علو درجات و هم نشینی با ابرار و نیکان را در بهشت برین آرزومندم. غفرالله له و لنا

داغ دردناک پرکشیدن هنرمندی با اخلاق و متعهد

مرکز سیمافیلم نیز در پیامی جداگانه درگذشت علی سلیمانی را تسلیت گفت و نوشت:

انا لله و انا الیه راجعون
اولین پنج‌شنبه ماه محرم و در سومین روز از ماه عزای حسینی به سوگ علی سلیمانی هنرمند ارزشمند کشورمان که در خلق آثار ماندگار و خاطره‌ساز برای ما نقش زیادی داشت و یکی از عاشقان اباعبدالله بود، نشستیم. بدون شک این غم دردناک موجب تأثر و اندوه عمیق جامعه هنری و مردم هنرپرور است.

علی سلیمانی از فعالان عرصه بازیگری در کشور بود که زحمات زیادی در این عرصه کشید و در  سریال‌های «وضعیت سفید»، «سقوط یک فرشته»، «داستان یک شهر »، «دادستان»، «ماه و پلنگ» و.‌.. به نقش‌ها جان بخشید. او شخصیتی متفاوت در بازیگری داشت و اواخر سال گذشته به عنوان یکی از بازیگران موثر در سریال‌های سال ۹۹ مورد تقدیر رسانه ملی قرار گرفت.

انتشار کلیپی از خاطره اشکبار او در جمع عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی اربعین درباره حضور مردم سراسر جهان در بزرگ‌ترین اجتماع دنیا، آن‌قدر در این سال‌ها اشک بر چشمان همه نشانده که قطعا باقیات صالحات ارزشمندی برای این عاشق امام حسین (ع) به حساب می‌آید.

خبر درگذشت این هنرمند بااخلاق و متعهد، موجب اندوه و تاثر خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان شد.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند گرانقدر و باارزش را به خانواده ایشان، اهالی رسانه ملی و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.

درگذشت علی سلیمانی، خسارتی دردناک برای هنر ایران زمین

حمید شاه آبادی معاون سیما نیز در پیامی درگذشت علی سلیمانی هنرمند خوب و پرتلاش را تسلیت گفت. متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت علی سلیمانی عزیز، از هنرمندان خوب و پرتلاش، بی حاشیه و متعهد، خسارتی دردناک و تاسف بار برای هنر ایران زمین است.

مرحوم علی سلیمانی، عشق به معارف و معنویات را با حرفه بازیگری همراه کرده بود و در این عرصه، شخصیت و جایگاه خاصی داشت.

نقش آفرینی در سریال‌های فاخر و ارزشمند سیما و ابراز ارادت عمیق به اهل بیت نبوت علیهم السلام به ویژه امام رضا(ع) و امام حسین(ع) او را محبوب  دل های مخاطبان رسانه کرده بود.

اینجانب، درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند رحمت و غفران الهی مسئلت دارم.

سراسر وجود سلیمانی لبریز از محبت اهل بیت بود

کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز در پیامی نوشت:

من مات علی حب آل محمد  صلی الله علیه و آله  مات شهیدا
هر کس بمیرد و محبت آل محمد  صلی الله علیه و آله در دلش باشد، شهید است.
برادر عزیزم هنرمند با اخلاص، علی سلیمانی، بازیگر ، نویسنده و کارگردان متعهد و با اخلاق کشورمان در حین انجام وظیفه به سان مجاهدی در راه خدا دعوت حق را لبیک گفت و به محبوب پیوست.
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: کسی که برای [کسب روزیِ] خانواده اش زحمت بکشد و در آن راه به سوی خدا پرواز کند مانند مجاهدِ در راه خداست.
علی سلیمان بازیگر ، نویسنده و کارگردانی توانمند، متعهد، بااخلاق، انقلابی و خوش ذوق و از همکاران و دوستان خوب ما در حوزه هنری سازمان تبلیغات  اسلامی بود.
از ویژگی های علی سلیمانی تدین و تعهد او به مذهب و انقلاب بود که تا آخرین لحظه دست از آرمان خود برنداشت. سرتاسر وجودش لبریز از محبت اهل بیت علیهم السلام بود. بارها تقاضا کرد که در سوریه و اجرای نمایش مذهبی با گروه ما همراه شود. وقتی میپرسیدم که در چه کاری میخواهی گروه را یاری کنی تو که زبان عربی بلد نیستی که بازی کنی، پاسخ می داد: من حاضرم جاروکش خدمتگزاران حضرت زینب سلام الله علیها باشم و صحنه شمارا جارو کنم و بقیه اش دیگرمهم نیست و قرار بود درسفرامسال شرایط حضور ایشان را فراهم کنیم و همسفر باشیم.
این مرد بزرگ در حین  فعالیت های هنری اش هنگامی که صدای اذان را می شنید کار را رها کرده و به نماز می ایستاد.علی سلیمانی باورهای دینی و مذهبیش خط قرمز های زندگیش بود و در این مورد با هیچ کسی روی در وایسی نداشت و در فتنه ها و غوغاهای دشمنان، دست از آرمان ها و اعتقاداتش برنداشت و با صلابت و شجاعت، پای دین و انقلاب ماند و پیمان خود را نشکست.
اینجانب این ضایعه و رحلت شهادت گونه اش را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری و تمام علاقمندانش تسلیت عرض کرده و از خداوند برای بازماندگان  صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.
علی جان روحت شاد و در بهشت برین با محمد و آل محمد علیهم السلام محشور باد.

خروج از نسخه موبایل