نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خبرنگاران طلایه دار و پرچم داران مطالبات مردم

به گزارش خبرشهر از شبکه خادمان رسانه ای کانون های خدمت رضوی استان تهران، نشست صمیمی امام جمعه شهرستان قدس با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با حضور جانباز مدافع حرم و مسئول کانون خدمت رضوی خبر و فضای مجازی و یاوران رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهید خبرنگار شهر قدسی، سید هادی حسینی سنگری و تجلیل از مجاهدت جانباز مدافع حرم وحید شاهرخی، با اشاره به اینکه اجر جانبازان مدافع حرم کمتر از شهادت نیست و خبرنگاران نیز مجاهدان عرصه قلم هستند، بیان کرد: حرفه خبرنگاری برخواسته از روحیه ایثار و فداکاری است و حضور خبرنگار در سخت‌ترین شرایط مانند دوران دفاع مقدس، نشان از عشق و اشتیاق آنها در این عرصه است.

وی تاکید کرد: وجود و دسترسی به تاریخ مدیون کار خبرنگاران است که به تحریر در آمد و ثبت شد و نقل واقعه غدیر و حماسه عاشورا نیز مدیون تاریخ نگاری اصحاب رسانه آن زمان است.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: با توجه به اینکه خبرنگاران در حرفه خود با مشکلاتی مواجه هستند اما پیگیری نیازها و مشکلات مردم را بر مسائل خود در اولویت قرار داده‌اند و در کنار مردم و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نیز وظایفی نسبت به خبرنگاران برعهده داشته و باید از ظرفیت اصحاب رسانه و خبرنگاران در جهت پیشرفت و توسعه جامعه بهره ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار بیان داشت: رسانه موجب جریان سازی و فرهنگ سازی و عامل آرامش بخشی به مردم و جامعه است و در جنگ سنگین رسانه‌ای دشمن، خبرنگار باید محتوای امید آفرین تولید کند و کاری کنند که مردم در این مشکلات موجود ، به آرامش برسند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت جدید فضای جدیدی ایجاد شده و میبایست با تحول مدیریتی و روی کار آمدن مسئولان انقلابی، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم رفع شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران طلایه دار و پرچم داران مطالبات مردم هستند تصریح کرد: رسانه‌ها و اصحاب قلم در هدایت مطالبات مردم نقش اثرگذاری دارند و باید مطالبات از دولت جدید را برای مردم بصورت منصفانه و منطقی، تبیین کرده و با اولویت‌بندی و در زمان مناسب، خواسته‌های مردم را مطرح کنند.

در پایان جلسه ضمن تجلیل از جانباز مدافع حرم از فعالیت‌ها و تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه با اهداء لوح و بسته‌های تبرکی رضوی قدردانی به عمل آمد.

خروج از نسخه موبایل