نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اجرای خریدسربازی و جریمه ریالی غایبان دوباره تکرار می‌شود؟

طی روزهای اخیر ، به گفته یکی از مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی ، اخباری درباره خرید خدمت سربازی منتشر شده است که شامل شرایط خرید خدمت سربازی و مقیاس مربوط به آن است. موضوعی که توسط یک مقام غیرنظامی منتشر شده عجیب به نظر می رسد.

با این حال ، این خبر در چندین رسانه از جمله صداوسیما به عنوان یک خبر خوب برای ارتش ، در میان سربازانی که احتمال می دهند برنامه ای برای خرید خدمت سربازی وجود داشته باشد ، منتشر شد. به نظر می رسد خطایی در نحوه گزارش یا تنظیم خبر منجر به روش محاسبه خدمت سربازی به عنوان “سابقه بیمه” تحت عنوان “خرید خدمت سربازی” شده است. “

انتشار این خبر منجر به از سرگیری خدمت سربازی شد 

امیر غلامرضا رحیمی پور ، رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اطلاعات

وی درباره اخبار منتشر شده گفت: طبق قانونی که از ابتدا وجود دارد ، مدت خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه و یکی از سال های بیمه بازنشستگی در نظر گرفته می شود و بنابراین باید از متقاضیان کسر و پرداخت می شود. “بیمه این دو سال از شرکت بیمه ، که به قیمت روز انجام می شود ، باید این دو سال را در تاریخ آنها گنجانده باشد.

وی ادامه داد: این شماره مربوط به شرکت های بیمه است و هیچ ارتباطی با موضوع خریدهای نظامی ندارد که متاسفانه در برخی از خبرگزاری ها نیز منتشر شده است. در این مورد همانطور که بارها اشاره شد ، ستاد کل نیروهای مسلح با خرید خدمت سربازی و همچنین نقشه مجازات نظامی مخالف است و چنین نقشه هایی دیگر اعمال نخواهد شد.

رحیمی پور هرگونه خرید خدمت سربازی را ناعادلانه دانست و گفت: اجرای چنین نقشه هایی آثار و پیامدهای منفی بسیاری در جامعه دارد و به همین دلیل ستاد کل نیروهای مسلح تصمیمی برای اجرای آن ندارد.

رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه منبع رسمی انتشار اخبار در حوزه نظامی سازمان خدمات عمومی ناجا و فرماندهی کل نیروهای مسلح است ، گفت: تحت عنوان برنامه ها ، پیشنهادها و نظرات شخصی افراد که هیچ تضمینی برای اجرای آنها و تصویب قانونی آنها نیست ، گوش نکنید و به امید اجرای آن وارد ارتش نشوید.

خروج از نسخه موبایل