نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نجات دو صیاد مفقود شده در آب‌های هرمزگان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از برقراری ارتباط مردمی با مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس مبنی بر غرق شدن یک فروند قایق تشتی صیادی در محدوده بین جنوب شرق قشم و غرب لارک و مفقود شدن دو سرنشین این قایق در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه، ۵ شناور ناجی از سازمان بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی سپاه و شناور همیار ناجی اعزام شدند و عملیات جستجو را آغاز کردند.

اسماعیل مکی زاده گفت: با توجه به اینکه وزش باد شدید در هنگام غرق شدن شناور، احتمال انتقال مفقودشدگان را به دورتر از محل وجود داشت، در یک عملیات مشترک شبانه و شش ساعته با پایش وسیع منطقه، خوشبختانه حوالی ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه یکی از شناور‌های ناجی، هر دو صیاد که خود را به کمک اشیاء شناور نگه داشته بودند، پیدا کرد.

به گفته وی، این دو صیاد ۶۰ و ۳۵ ساله با تلاش ناجی ۱۵ به بندر شهید ذاکری قشم منتقل و برای حصول اطمینان از وضعیت سلامتشان به همت هلال احمر به بیمارستان قشم انتقال یافتند.

مکی زاده ضمن قدردانی از مشارکت نیروی دریایی سپاه، همیاران ناجی و تلاش کارکنان شناور‌های ناجی اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان در این عملیات گفت: توجه نکردن به هشدار‌های هواشناسی و دریاروی در شرایط نامساعد جوی علت بروز این حادثه بوده است.

خروج از نسخه موبایل