نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

مازندران به مرحله هشدار رسید

تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران ۳ هفته‌ای است که وارد پیک پنجم کرونا شده است، گفت: افزایش بیمار در چند روز گذشته شتاب بسیار بالایی گرفته، به طوری که تقریبا ظرفیت بالایی از بیمارستان‌های استان به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است.

او افزود: بیش از ۱۴۸۱ بیمار کرونایی در حال حاضر در بخش‌های بیمارستانی حوزه علوم پزشکی مازندران بستری هستند و ۶۰۹ بیمار هم در غالب بستری موقت می باشند.

اسدی گفت: حدود ۲ هزار و ۹۰ بیمار در مجموع در غالب بستری و بستری موقت در حال دریافت دارو هستند.

او افزود: ۵ هزار و ۶۴۱ بیمار سراپایی شبانه روز گذشته در حوزه علوم پزشکی مازندران به مراکز درمانی مراجعه کردند که در چند پیک گذشته بی سابقه بوده است.

اسدی گفت: حدود ۸ تا ۱۰ درصد این افراد سرپایی در روزهای آینده در غالب بستری مراجعه خواهند کرد که کار ما را سخت خواهد کرد.

او افزود:تعداد بیمار و شیب افزایش بیماری بسیار بالا بوده و اگر رعایت نکنیم و روند به همین منوال باشد روزهای سخت‌تری در انتظارمان خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: همه آحاد جامعه برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس و قطع زنجیره انتقال بیماری دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را به صورت جدی رعایت کنند.

خروج از نسخه موبایل