نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سایه سنگین پایتخت بر سر شهرستان‌های غرب تهران/ افزاش جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهریار طی ۵ سال

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار، نورالله طاهری فرماندار شهریار در نشست مشترک فرمانداران و ائمه جمعه غرب استان تهران با مجمع نمایندگان استان تهران در فرمانداری شهریار ضمن تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه اظهار کرد: در شهرستان‌های غرب استان تهران به دلیل سایه افکنده‌‌شده از سوی تهران بر آن‌ها، با بضاعت کم زیرساختی معناداری گذران عمر می‌شود.

وی با اشاره به استقرار قریب به یک میلیون نفر جمعیت در ۳۹۰ کیلومتر پهنه جغرافیایی افزود: در شهرستان شهریار ۲۲۰۲ نفر در هر کیلومتر مربع سکوت دارند و این جمعیت با بضاعت و ظرفیت یک فرمانداری اداره می‌شود.

فرماندار شهریار با اشاره به اینکه جمعیت ۸ استان از جمعیت شهرستان شهریار پایین‌تر است، بیان کرد: در تمامی زمینه‌ها و زیرساخت‌ها علی‌رغم زحمات و تلاش‌های فراوان کمبود و مشکل وجود دارد و زیرساخت‌های فعلی ‌با سرعت افزایش جمعیت موجود جوابگوی مردم نخواهد بود.

طاهری با اشاره به لزوم تعریف سازوکار مشخص، ارتقای مدیریت این ۳ شهرستان و تقویت ادارات گفت: شهرستان‌های غرب استان تهران نیازمند یک توسعه همگون مدیریتی هستند تا وضعیت خود را بهبود بخشیده و فاصله خود با مردم را کاهش دهند.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ تا امروز ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت شهریار افزوده شده است اما از نظر زیرساختی و کمک‌ها، اقدامات لازم انجام نشده است و به نظر می‌رسد که بایستی توجه ویژه‌ای از سوی مقامات عالی اجرایی و تقنینی به شهرستان‌های تهران شود.

فرماندار شهریار با اشاره به موضوعات صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری در طرح آمایش سرزمینی شهرستان شهریار تصریح کرد: کلیت آن است که شهرستان‌های غرب استان تهران نیازمند توجه ویژه از سوی مدیریت عالی کشور در تمامی زمینه‌ها است تا پاسخگوی جمعیت فزاینده این شهرستان‌ها در آینده باشند.

خروج از نسخه موبایل