نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سجادی: مشکل مالی نداشتیم و فدراسیون‌ها هر چه خواستند در اختیارشان گذاشتیم/ با ۶۶ ورزشکار به المپیک می‌رویم

نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو، با حضور در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: من در پنج المپیک، یک المپیک زمستانی و هشت دوره بازی‌های آسیایی سرپرست کاروان ایران بوده‌ام. در واقع از 1988 به بعد به جز یک دوره همواره حضور داشته‌ام.

وی در ادامه افزود: ویروس کرونا در دنیا اختلال ایجاد کرد، فدراسیون‌های ما هم از 9 ماه قبل به صورت جدی اردوها را با رعایت پروتکل‌ها آغاز کردند. رعایت موارد بهداشتی سخت بود و خوشبختانه ورزشکاران هیچ آسیبی ندیدند. تیم‌ها خوب تمرین و تلاش کرده‌اند و آمادگی لازم را دارند. همه تیم‌ها و ورزشکاران در آمادگی خوبی هستند و از چهار ماه قبل هم در یکسری تورنمنت‌ها شرکت کردند تا آماده شوند.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه در حضور صالحی امیری و سلطانی‌فر از اردوی کشتی و والیبال بازدید کردیم. همه اظهار می‌کردند که در این دوره هماهنگی خوبی بین کمیته المپیک و وزارت ورزش وجود دارد و عنوان می‌کردند که هرچه می‌خواستند، در اختیارشان قرار گرفته است.

وی درباره عدم حضور بانوی وزنه‌بردار کشورمان در المپیک گفت: ما برای اینکه مطمئن شویم، از فدراسیون پزشکی مشاوره گرفتیم. سه فوق تخصص ارتوپدی پرونده پریسا جهانفکریان را دیدند و در نهایت گفتند که او نمی‌تواند تمرین سنگین کند و وزنه‌های سنگین را بالای سر ببرد.

سجادی ادامه داد: تا الان 68 سهمیه کسب کرده‌ایم که دو نفر نمی‌روند و کاروان ایران با 66 ورزشکار اعزام می‌شود. بهمن عسگری یکی از نفراتی است که نمی‌تواند برود. او یکی از شانس‌های کسب مدال بود و هزینه‌های زیادی هم برایش صورت گرفته بود، اما نمی‌تواند در المپیک حضور داشته باشد.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو عنوان کرد: 50 درصد ورزشکاران می‌توانند همزمان در دهکده باشند. از 26 تیر نخستین اعزام انجام می‌شود. اساس برای اعزام همراهان نیز تعداد ورزشکاران است و هرچه تعداد کاروان بیشتر باشد، تعداد همراهان شامل سرمربی، مربی، آنالیزور، کادر سرپرستی، رؤسای فدراسیون‌ها و … بیشتر می‌شود. ضمن اینکه همه این افراد باید در دهکده باشند. این بار فقط همراه رسمی ما وزیر ورزش، رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و سه نفر از معاونان خواهند بود و خارج از این چارچوب، هیچ مقام رسمی حضور نخواهد داشت.

«دیروز اعلام شد که بازی‌ها بدون حضور تماشاگر خواهد بود.»، وی با اعلام این خبر گفت: مورد بعدی این است که هر ورزشکاری که مسابقه‌اش تمام شود، به فاصله 24 تا 48 ساعت باید از دهکده خارج شود. همه افراد باید نرم‌افزار «حباب» را در تلفن همراه خود داشته باشند. همچنین زمان دقیق انجام تست کرونا نیز مشخص شده است و هرکسی که بخواهد در بازی‌ها باشد، باید در فرودگاه تست بدهد و در همان سه روز نخست دوباره مورد تست PCR قرار بگیرد.

سجادی یادآور شد: ما هفته گذشته یک کارگاه آموزشی را برگزار کردیم و همه نکات لازم را به سرپرستان تیم‌ها گفتیم و آنها را توجیه کردیم. با این وجود یک بار دیگر همه رشته‌ها را تیم به تیم توجیه کردیم و همگی می‌دانند که چگونه باید در آنجا رفتار کنند. یک نرم‌افزار روی گوشی ورزشکاران و سایر افراد وجود دارد که مشخص شده باید در چه مکان‌هایی حضور داشته باشند. اگر فردی از حباب خارج شود، سریعاً به ما گزارش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از 9 ماه قبل که مشخص شد بازی‌های المپیک قطعاً برگزار می‌شود، یک کمیته با حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و دولت ژاپن و کمیته برگزاری بازی‌ها تشکیل شد و همه تصمیمات در آنجا گرفته می‌شود. باید اذعان کنم که بالای 90 درصد افرادی که در تیم‌ها و در کاروان حضور دارند، همه افرادی جدی و باتجربه هستند.

سجادی درباره جوایز و پاداش‌ها گفت: جایزه پای سکو به ترتیب 10 هزار، 5 هزار و 3500 یورو برای مدال‌های طلا، نقره و برنز خواهد بود. همچنین جایزه مراسم تجلیل هم برای به ترتیب دو میلیارد تومان برای طلا، یک میلیارد و 250 میلیون تومان برای نقره و 750 میلیون تومان برای برنز است. شاید این جوایز انگیزه برای ورزشکاران باشد، اما اصل انگیزه، پیراهنی است که بر تن دارند.

سرپرست کاروان ایران در المپیک درباره شرایط مالی برای آماده‌سازی تیم‌ها و ورزشکاران المپیکی تصریح کرد: ما هیچ مشکل مالی نداشتیم و فدراسیون‌ها هر چه خواستند، در اختیارشان گذاشتیم. همچنین امکاناتی که تیم‌ها خواستند، از بهترین‌ها است. ورزشکاران حتما تلاش می‌کنند و مردم هم دعا کنند تا نتیجه خوبی بدست بیاید.

خروج از نسخه موبایل