نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشکیل ۴ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شهریار/ داوطلبان انتخابات شورا حتی فکر خرید رای نباشند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شهریار، حمید عسگری پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای تامین و داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر ضمن تبریک فتح خرمشهر و روز ملی مقاومت و شهرستان دزفول اظهار داشت: در خصوص تخلفات و جرائم انتخاباتی قانون صریح، شفاف و روشن است و قانون‌گذار مصادیق بسیاری را به عنوان تخلف و جرم پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به وظیفه ذاتی دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی بر پیشگیری از جرم افزود: آگاهی از قوانین موضوعه در پیشبرد اهداف از جمله پیشگیری از جرم موثر است و داوطلبان انتخابات شوراها می‌توانند با مراجعه به قانون رفتار و اعمال محرمانه و مصادیق تعقیب قضایی را مشاهده کنند.

دادستان شهریار با اشاره به موضوع خرید و فروش آرا در انتخابات بیان داشت: خرید و فروش علاوه بر جرم ‌بودن از نظر شرعی و اخلاقی نیز مذموم است و شخص با خرید رای باعث پایمال شدن حق دیگران و کسب ناحق مسوولیت خواهد شد.

عسگری‌پور با اشاره به برنامه‌ریزی منسجم و راهبردی دادستانی شهریار برای پیشگیری از این جرائم، گفت: مبارزه با خرید و فروش رای به معنی حمایت و صیانت از آراء مردم است و ۴ شعبه ویژه بررسی جرائم انتخاباتی در شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی با ادامه داد: داوطلبان انتخابات به هیچ عنوان وارد این حوزه نشوند زیرا برخورد ما بسیار قطعی و بدون اغماض است همچون که در حوزه برخورد با تخلفات شوراهای فعلی نیز اغماضی نبود.

دادستان شهریار با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در مقابل فاسدین کوتاه نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: داوطلبان انتخابات شوراها در حال رصد هستند و کسی که به قانون پایبند نیست به رای مردم نیز پایبند نخواهد بود و شوراها جز خدمت و تلاش ثمره‌ای ندارد.

خروج از نسخه موبایل