نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

زمان واریز آخرین یارانه نقدی سال 99 اعلام شد +مبلغ واریزی

آخرین یارانه معیشتی سال 99 روز چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. پرداخت یارانه 120 هزارتومانی با همان یارانه کالایی امروز در مجلس نهایی شد. یارانه جدید از مهرماه پرداخت می شود. یارانه معیشتی جدید به ۶۰ میلیون ایرانی برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است.یارانه نقدی اسفند 99 ساعت 24 روز چهارشنبه 20 اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد.

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌ های گذشته 45 هزار و 500 تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشوراست.

همچنین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده، این ماه نهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

گفتنی است، هر ماه مبلغ 35 هزار و 100 تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز 30 ماه در نظر گرفته شده است.

سناریوی بعدی به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مربوط می‌شود. طرح مجلس برای پرداخت یارانه‌ها در سال ۱۴۰۰ به این شرح است:

۲۰ میلیون نفر: مبلغ ۹۰ هزار تومان

۲۳ میلیون نفر: مبلغ ۱۳۶ هزار تومان

۲۵ میلیون نفر: مبلغ ۱۸۸ هزار تومان

۱۰  میلیون نفر عضو بهزیستی و کمیته امداد: مبلغ ۲۶۷ هزار تومان

اگرچه کلیات لایحه در صحن مجلس رد شد اما از آنجایی که هنوز بودجه سال آینده قطعی نشده می‌توان یارانه نقدی سال آینده را دو برابر فرض کرد.

موضوع سبد معیشت خانوار متوسط گرچه مورد هجوم همه جانبه طرف‌های مقابل کارگران قرار گرفته، اما هنوز لازم الاجراست و کارگران باید به عنوان یک مطالبه جمعی و مشترک، اجرای آن را با تمام توان مطالبه کنند.

خروج از نسخه موبایل