نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تشکیل جلسه تشکیل کارگروه تخصصی پدافندغیرعامل باحضوررئیس واعضای کمیته دراداره بهزیستی شهریار

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهریار، مهناز نصرتی رئیس این اداره درجلسه مذکور اشاره به اهمیت وضرورت کمیته وعملکرد پدافندغیرعامل کردودر ادامه گفت: مجموعه اقدامات غیرمسلحانه که موجب افزایش باز دارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیتهای ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و بحران ها می گردد، بعنوان پدافند غیرعامل شناخته می شود .
نصرتی درادامه افزود: راه های برنامه ریزی و حفظ آمادگی لازم برای مقابله با انواع تهدیدات زیستی را در حوزه های مختلف ازقبیل: آموزشهای مداخله دربحران و طرح محب می باشد و برای مقابله با هر تهدیدی در حوزه پدافند غیرعامل ابتدا تهدید تشخیص داده شده و سپس تهیه و تدوین یک برنامه عملیاتی برای مقابله با آن لازم است و این مهم در بستر آگاهی بخشی انجام می شود.
نصرتی افزود: یکی از این اقدامات غیرمسلحانه طرح محب نام دارد که معنی آن مداخله وحمایتهای روانی واجتماعی در وقوع بلایا می باشد .
وی گفت: این طرح شامل آموزشهای روانشناختی – کنارآمدن با استرس واضطراب ومهارتهای ارتباطی وتاب آوری در هنگام وقوع حوادث می باشد که توسط کارشناسان حوزه پیشگیری انجام می پذیرد.
در ادامه جلسه، خانم مریم رسولی کارشناس این حوزه اشاره به اجرا و برگزاری آموزشهای امدادونجات وارائه گواهی نامه به پرسنل ومراکز نگهداری توانبخشی وسالمندان ومراکز نگهداری فرزندان شبه خانواده از طرف سازمان هلال احمر وآتش نشانی در هفته های آتی نمود وبه تشریح وتحویل ابلاغ و وظایف هر یک از اعضای این کارگروه که شامل: کارگروه برنامه ریزی آموزش وپژوهش- کارگروه مدیریت بحران- کارگروه پدافندغیرعامل0 کارگروه امنیت ورزمایش وکارگروه امورسایبری وفناوری اطلاعات پرداخت.

خروج از نسخه موبایل