نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انهدام باند کلاهبرداری با ترفند برنده شدن درقرعه کشی

رئیس پلیس فتای استان از کشف یک پرونده برداشت غیرمجاز با ترفند”برنده شدن در قرعه کشی” و دستگیری 6 عضو این باند کلاهبرداری خبر داد.

سرهنگ “سید نظام موسوی” در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به شکایت یکی از شهروندان ساکن غرب استان تهران به پلیس فتای استان از انهدام باند کلاهبرداری در فضای مجازی خبرداد و اعلام کرد: برابر اعلام شاکی، شخصی ناشناسی با از طريق برنامه واتساپ با وی تماس برقرار کرده و بیان داشته که در قرعه کشي یکی از اپراتورهای تلفن همراه برنده جايزه پنج ميليون توماني شده و سپس با روش هاي مختلف او را پاي دستگاه خودپرداز کشانده و پس از تعريف رمز اينترنتي وا خذ اطلاعات کارت عابربانک،در چهارمرحله از حساب شاکی برداشت کرده است.

رئیس پلیس غرب فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران ادامه داد : کارآگاهان سایبری با اقدامات فنی و پلیسی با شناسایی رد مجرم در فضای مجازی و مخفیگاه متهم ، متهم را در عملیاتی دستگیر کردند..

وی افزود: با استعلام صورت گرفته مشخص شد. وجوه سرقتي از کارت شاکي به حساب خانمی واریز شده که پس از هماهنگی قضائی، وی با شگردهای خاص پلیسی احضار شد و در تحقیقات به عمل آمده، متهم ردیف دوم اعتراف کرد همسرش اعتياد شديد به مواد مخدر داشته و درحال حاضر در زندان است و از اعتمادش سوء استفاده کرده و از کارت هاي بانکي و سیم کارت زنش در زمینه کلاهبرداری استفاده می کرده است.

سرهنگ موسوی اظهار داشت: با اقدامات فني انجام شده و هماهنگي مقام قضائي، متهم در عملياتی دیگر در شهر قدس دستگير شد.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران بیان داشت: متهم پس از مواجه با ادله دیجیتال و مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و اقرار کرد با همکاري افراد ديگر اقدام به کلاهبرداي می کرده  که با اخذ نيابت قضائي و با تعقيب و مراقبت يک هفته اي محل، 4 متهم مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند .

این مقام مسئول با اشاره به متلاشی شدن این باند کلاهبرداری 6 نفره، به هموطنان توصیه کرد: با توجه به فعال شدن رمز پویا، مشتریان بانک‌ها، کلاهبرداران به ترفند مهندسی اجتماعی و تبلیغات اغوا کننده روی آوردند و با ترفندهای لازم اطلاعات بانکی آن‌ها را دریافت می‌کنند. که در اين فضا، كاربران بايد محتاط بوده و فريب وعده‌های دروغين را نخورند كه يكي از اين وعده‌ها پيامك‌های كذب تحت عنوان ” برنده شدن در انواع قرعه كشی” است.

وی بیان داشت: شهروندان به هیچ عنوان به این گونه پیامک‌ها یا تماس‌ها اعتنایی نکنند، چرا که قطعاً این گونه تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی راهی برای به دام انداختن و خالی کردن حساب‌های بانکی از طرف کلاهبردارن است؛ متاسفانه در مواردی به فرد مالباخته اعلام می شود برنده قرعه کشی شده، وی را با بهانه های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می کنند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی را از اولویت‌های پلیس فتا برشمرد و به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وبسایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.



خروج از نسخه موبایل