نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اقدامات صورت گرفته در فرمانداری شهرستان شهریار مرتبط با امور بانوان شهرستان در ایام کرونا

نوراله طاهری در خصوص اقدامات صورت گرفته مرتبط با بانوان شهرستان در ایام کرونا گفت: فعالیت ها و اقدامات برنامه ریزی شده در این واحد ناگزیر از برخورداری از محدودیت های اجتماعی می بود اما ” حتی کرونا هم طرحها و برنامه های ما را متوقف نکرد”
 وی در خصوص نقش و تاثیر گذاری زنان در یک جامعه بر مبنای فرمایش رهبر معظم انقلاب(مد ظله) که” زن در کشور ما، سرباز خط مقدم انقلاب است. ” به این مطلب اشاره داشت که این جمله نشان از اهمیت و حیاتی بودن نقش زنان در جامعه در جهت رشد ،  پیشرفت و اصلاح امور آن دارد.
بنا بر این گزارش. طاهری با ذکر این مطلب که با توجه به وضعیت کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا، برنامه ها و‌ پروژه های اجرایی با تغییرات زیادی مواجه شده است  عنوان کرد: همکاران ما همواره سعی کردند با نگاهی نو و یافتن راه کار های عملی با توجه به شرایط حال حاضر در اجرای طرحها و ‌برنامه اختلالی صورت نگرفته و از میزان خدمت به مردم که ولی نعمتان ما می باشند کاسته نشود.
وی ادامه داد: همه ساله به منظور فروش محصولات بانوان کارآفرین ، بازارچه های موقت در سطح شهرستان بر پا می شد که کمک شایانی به فروش محصولات تولید کنندگان می نمود ولی متاسفانه با وجود شرایط کنونی ، امکان برگزاری چنین بازارچه هایی وجود ندارد اما با راه اندازی ‌شبکه های  فروش مجازی و آنلاین و با حذف واسطه، به معرفی و فروش دستاوردهای کارآفرینان در این شرایط نا به سامان اقتصادی اقدام شد. همچنین از مهم ترین اقدامات در جهت کمک به وضعیت معیشت و بهبود اوضاع اقتصادی به کارافرینان آسیب دیده از این شرایط ، پرداخت وام و تسهیلات از طریق معرفی  به بانک ها و صندوق های اعتباری بوده است.
فرماندار شهریار ضمن تبریک گرامیداشت هفته ازدواج به مناسبت پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مد ظله) در این باب که مسئله ازدواج جوانان به معنای جریان بخشی نسل آینده آن جامعه می باشد، اظهار داشت:  برنامه های مختلفی در راستای این موضوع طرح ریزی و اجرایی شده است که در این هفته نیز این برنامه ها با قوت بیشتری پیگیری میگردد.
وی در ادامه در این خصوص افزود : در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، با برگزاری وبینار بزرگ آموزشی پیوند مانا که به مناسبت هفته ازدواج برنامه ریزی شده است سعی شده تا در این کارگاه سه جلسه ای آموزشی با مباحث مربوط به
۱)اهمیت و ضرورت آموزش پیش از ازدواج ۲)معیارهای صحیح انتخاب همسر ۳) ویژگی یک ازدواج موفق ۴)علائم هشدار دهنده در ازدواج  ۵)علائم و موانع موثر بر ازدواج پایدار  را مورد بحث و بررسی قرار داده و به بیان نکاتی که زوجین جوان در شرف ازدواج باید بدانند پرداخته شود.
مقام عالی دولت در شهرستان با بیان این مطلب که برگزاری مسابقات از طلیعه تا طلوع، با موضوعیت داستان نویسی، مقاله، شعر، هنرهای تجسمی در خصوص کرامات امام رضا (ع) و‌حضرت معصومه ( س) از جمله برنامه های دهه کرامت بوده عنوان داشت: این برنامه ها با هدف اثربخشی آثار هنرمندان شرکت کننده در جامعه و نیز تکریم هنر در شهرستان برنامه ریزی و اجرا شد. 
وی در پایان افزود: مسابقه بزرگ حریم ریحانه نیز از دیگر فعالیت های انجام شده بوده است که به مناسبت هفته ی عفاف و حجاب طراحی و برنامه ریزی شد. در این مسابقه ، طراحی پوشش زن ایرانی اسلامی باتوجه به فرهنگ ‌عمومی و مطابق با شاخص های اسلامی- ایرانی و استفاده از پتانسیل بومی شهرستان مورد هدف قرار گرفت که قابلیت تولید و تجاری شدن را برای طراحان فراهم آورد.

خروج از نسخه موبایل