نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۳ میلیون و ۳۰۰ بیمه شده کارگری در استان تهران؛ رفع مشکل واحدهای تولیدی در دستورکار است

 فریدون عطایی در جلسه کمیسیون کارگری با اشاره به تعداد کارگران بیمه شده کارگری اظهار داشت: ۳ میلیون و ۳۰۰ بیمه شده کارگری در حوزه اصناف و کارگری در استان تهران داریم.
 
وی ادامه داد: ۱۶ شهرک صنعتی مصوب هیئت دولت، ۱۵ شهرک صنعتی غیردولتی و ۴۷ لکه کارگاهی صنعتی غیرمجاز در استان تهران فعالیت می کنند، در عین حال ۱۷ هزار و ۵۰۰ کارخانه دارای مجوز رسمی داریم که به سبب محدودیت های ناشی از قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری ۸۵ تا ۱۱۰ هزار واحد مجوز صنفی- تولیدی دارند در حالی که صنعتی هستند.
 
مدیرکل حمایت از جذب و سرمایه گذاری استانداری تهران سپس عنوان کرد: قبل از شیوع کرونا ۵ شرکت تولید مواد ضدعفونی کننده داشتیم که اکنون به ۲۵ واحد رسیده است، همچنین ۶ واحد تولید کننده ماسک اکنون به ۴۳۰ واحد رسیده که روزانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ عدد ماسک به صورت دستگاهی و کارگاهی تولید می کنند.
 
عطایی در مورد پرداخت تسهیلات مربوط به کرونا گفت: سهم استان تهران از تسهیلات مربوط به کرونا ۱۰ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان می باشد که تاکنون ۱۵ هزار و ۱۲۴ واحد ثبت نام کرده اند اما تنها ۹ میلیارد تومان پرداخت شده است که باید رسیدگی شود تا از این تسهیلات جهت تثبت اشتغال استفاده شود.
 
وی همچنین تصریح کرد: ستاد تسهیل در شهرستان ها به صورت هفتگی برگزار می شود تا به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی شود که همین امر سبب شده تا میزان مراجعات شهرستانی به حداقل برسد.
 
مدیرکل حمایت از جذب و سرمایه گذاری استانداری تهران با اشاره به تعهد اشتغال استان عنوان کرد: ۹۰ درصد تعهد اشتغال استان در سال ۹۸ محقق شده و میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری نیز ۹۶ هزار شغل می باشد.

خروج از نسخه موبایل