نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

رییس جمهور: شرایط زندگی را قابل تحمل ولی سخت می‌دانیم!

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  امروز و در جلسه هیئت دولت بیان داشت: تا زمانی که دنیا به واکسن مطمئنی برای ویروس کرونا نرسیده است، راه دومی جز تغییر سبک زندگی نداریم.



وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم به‌حق دولت محیط زیستی بوده و کار‌های بزرگی در این زمینه کرده‌اند، افزود: احیای دریاچه ارومیه اولین قول دولت به مردم آذربایجان غربی و نیز استان‌های غربی کشور بود و اهمیت ویژه محیط زیستی داشت.

رییس جمهور عنوان کرد: با طرحی که در دیماه برای دریاچه ارومیه انجام می‌شود، حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود و تونلی به طول ۳۶ کیلومتر برای انتقال آب به این دریاچه حفر شده است. ۹۰ درصد غبار دریاچه ارومیه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مهار شده است و ۱۰ درصد دیگر هم تا پایان این دولت مهار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تالاب‌ها در زمان دولت‌های یازدهم و دوازدهم احیا شده است، افزود: در شرایط تحریم در این سال‌ها ما در سال ۵۰ میلیارد دلار در آمد داریم، کل بودجه امسال در سال ۹۹ مبلغ ۵۷۰  هزار میلیارد تومان بود و سال گذشته ۴۴۸ هزار میلیارد تومان بود. هر دولتی بود در این شرایط به زانودر می‌آمد. اما با همکاری مردم، سایر قوا و همکاری مقام معظم رهبری کار‌ها را پیش بردیم و امروز شرایط زندگی را قابل تحمل، ولی سخت می‌دانیم.

خروج از نسخه موبایل