نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شاخص بورس رکورد تاریخی خود را شکست

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۹میلیارد و ۳۱۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷هزار و ۷۰۲میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۱۴هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴۰هزار و ۳۲۲واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۸هزار و ۸۶۰واحد قرار گرفت.



بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کارخانجات تولیدی شهید قندی و پارس مینو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۰۷۰۶واحد، کل (هموزن) ۱۰۳۷۳واحد، قیمت (هموزن) ۶۸۶۱واحد، آزاد شناور ۵۳۴۳۹واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب ۳۰۲۶۹و ۷۸۳۴۱واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۸۹۸میلیون ورقه به‌ارزش ۳۶۸۶میلیارد تومان در ۵۰۳هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۸۹واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۲هزار و ۸۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، صنعتی بهپاک و پخش البرز بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

خروج از نسخه موبایل