نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

همزمان با شیوع کرونا، ترامپ سازمان جهانی بهداشت را تهدید کرد!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با تعیین ضرب‌الاجلی ۳۰ روزه به سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد یا این سازمان تغییراتی اساسی ایجاد می‌کند یا اینکه آمریکا سهم خود از بودجه این سازمان را به طور دائمی قطع و در عضویتش هم تجدیدنظر می‌کند.



ترامپ نامه‌ چهار صفحه‌ای خود خطاب به تدروس گبریسیوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی را به طور کامل در توئیترش منتشر کرده است.

در این نامه ترامپ انتقاداتی مشابه آنچه در چند وقت اخیر گفته بود را مطرح کرده و جوهر اصلی حرف او “هشدار درباره عدم استقلال سازمان بهداشت جهانی از چین” است.

او در نامه‌ خود خطاب به تدروس گبریسیوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، این سازمان را متهم کرد که به طور مستمر گزارش‌های اواخر سال گذشته میلادی درباره شیوع ویروس کرونا در ووهان را نادیده گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی، پیشتر این اتهامات را رد کرده و گفته بود براساس اطلاعات و توصیه‌های علمی عمل کرده است.

ترامپ یکماه پیش کمک آمریکا به بودجه سازمان بهداشت جهانی را معلق کرده بود.

در آن زمان این اقدام با واکنش منفی بسیاری از کشورها مواجه شده بود.

دولت دونالد ترامپ در داخل به خاطر مواجهه‌ با ویروس کرونا با انتقادهای زیادی مواجه است اما رئیس جمهور آمریکا برخی از این مشکلات را به خاطر توصیه‌های بد سازمان بهداشت جهانی و عملکرد بد این سازمان می‌داند!

شمار قربانیان کووید ۱۹ در ایالات متحده اکنون از مرز ۹۰ هزار نفر گذشته و تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا هم به یک میلیون و ۵۰۶ هزار نفر رسیده است.

انتقادهای ترامپ در حالی بیان می‌شود که سازمان بهداشت جهانی برای مهار ویروس کرونا نشستی دو روز برگزار کرده بود.

سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل است و آمریکا به عنوان بزرگترین حامی مالی این سازمان، هر ساله ۵۰۰ میلیون دلار در اختیار این سازمان قرار می دهد. مبلغ ۱۱۶ میلیون دلار از پول پرداختی سهمیه تعین شده توسط سازمان ملل برای آمریکا و مابقی به عنوان کمک داوطلبانه است.

خروج از نسخه موبایل