نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

لاریجانی: کارگران در شرایط شیوع کرونا مجاهدانه برای رفع نیاز‌های کشور تلاش کردند

 علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: لازم می‌دانم از مراحم رهبر معظم، مراجع عظام تقلید، علما، دانشمندان و سایر دوستان تشکر نمایم و روز کارگر را به همه کارگران سخت‌کوش کشور تبریک عرض می‌کنم.



وی افزود: کارگران در شرایط سخت که با شیوع کرونا به وجود آمد، مجاهدانه برای رفع نیاز‌های کشور تلاش کردند.لاریجانی با بیان اینکه کارگران در نبردی که آمریکا با تحریم خود ضد ملت ایران ایجاد کرد، با فداکاری کشور را اداره کردند، تصریح کرد: کارگران اجازه ندادند که خواب حاکمان کاخ سفید در ایران تعبیر شود.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به زحمات و مجاهدت زنان و مردان در مبارزه با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: با فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور، مردان، زنان، جوانان یعنی همه دست اندرکاران صنعت برق، آب، گاز، نفت، کشاورزی، منابع طبیعی، بهداشت، راه، مسکن، آموزش، صنعت، معدن، خدمات، بانک ها، بیمه، نیرو‌های مسلح، اطلاعات، امنیت، سیاست خارجی، صدا و سیما، رسانه ها، امور فرهنگی، غذایی، شهرداری ها، استانداران، فرمانداران، بخشداران و مردان غیوری که امور حمل و نقل کشور را در این ماه‌های پر مشکل بر عهده داشتند، رانندگانی که با تریلرها، کامیون‌ها و یا وانت‌های خود در خانه ننشستند و کالا‌های مورد نیاز مردم را به شهرها، روستا‌ها و نقاط مختلف کشور رساندند، همه این عزیزان امروز در صحنه مجاهدت ارزشمندی گام نهادند.

لاریجانی با بیان اینکه همچنین پزشکان، پرستاران و مسؤلین وزارت بهداشت و درمان انصافاً رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند، اظهارداشت: حدود ۸۰ درصد کسانی که در ایران درگیر این بیماری شدند، بهبود یافتند که این نتیجه برنامه ریزی درست وزارت بهداشت و مجاهدت این عزیزان بود. انشاءالله  این عزیزان مشمول رحمت الهی خواهد بود و در حافظه تاریخی کشور به نام تک تک جوانمردان رقم خواهد خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط امروز از لحاظ تامین مایحتاج ضروری علیرغم تحریم‌ها و این مشکلات به همت و اراده کارگران میسر شده است، بیان داشت: ما قدر فداکاری  کارگران را می‌دانیم و پشتیبان آنها هستیم.

وی در ادامه با اشاره به گرامی داشت روز معلم بیان داشت: روز معلم را به همه معلمان، اساتید، دانشجویان و دانش آموزان عزیز تبریک عرض می‌کنم و از تلاش‌های وزارت علوم، آموزش و پرورش و روسای دانشگاه‌ها و اساتید و معلمان گرانقدر تشکر می‌کنم که در این مدت با استفاده از فضای مجازی به آموزش خود ادامه دادند.

خروج از نسخه موبایل