نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نقش اساسی معلمان در ترویج اخلاق مداری و تبیین علم و آگاهی

 مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار در بخشی از پیام خود به مناسبت گرامیداشت شهادت استاد مطهری و فرا رسیدن روز معلم، با بیان اینکه مهم ترین موضوع برای هر کشور چشم انداز و آینده درخشان آن می باشد که توسط جوانان و نوجوانان ساخته خواهد شد گفت: بار گران تربیت و آموزش آینده سازان این مرز و بوم بر دستان پرمهر و ارزشمند معلمان و اساتید می باشد و که توجه به مقام و جایگاه قشر فرهخته معلم رشد و تعالی کشور را بدنبال خواهد داشت.





بنا بر این گزارش؛ متن پیام مهندس طاهری فرماندار شهرستان شهریار به مناسبت شهادت استاد مطهری و هفته معلم به شرح ذیل است:

به نام خدا
آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین بستر برای رشد و توسعه پایدار در هر کشور، نقشی مهم را در اعتلا و آگاهی بخشی درست در جوامع امروزی ایفا میکند که معلمان به عنوان راهنمایان این عرصه ی حیاتی بار سنگین تعلیم و تربیت استعدادهای درونی و نهفته آینده سازان این مرز و بوم و پاینبدی و تعهد آنها به آرمان ها و باورهای دینی و انسانی را بدوش میکشند که مسئولیتی بس بسیار خطیر است.

بدون شک معلمان اصلی ترین و تاثیرگذار ترین نقش را در شکل گیری شخصیت و تبیین و ترویج اخلاق مداری، درستکاری همزمان با علم و آگاهی بخشی و همچنین ایجاد و گسترش روحیه کار و تلاش برای دستیابی به موفقیت و سعادت پایدار را در بین آینده سازان این مرز و بوم را عهده دار هستند که خود در راستای تقویت سطح امید در جامعه می باشد.

شهید مرتضی مطهری در طول حیاتش همواره با تدبر در معنای انسانیت و ابعاد مختلف روحی بشر، با شیوه ای عاقلانه و عالمانه و با روحیه ای برگرفته از انبیاء الهی، تلاش های خود در جهت تعلیم و تربیت را عبادت می دانست و افرادی شایسته را به جامعه تقدیم نمود.

ارزش مقام و کار معلم، همین بس که انسان ساز است و مورد توجه بسیار خداوند متعال و انبیاء و اولیای الهی قرار دارد زیراکه معلم زمینه ساز رشد و بروز ویژگی های مثبت درونی دانش آموزان و آینده سازان شده و آنها را به سمت مسیر درست و تعالی سوق می دهد و چه بسا به درجات بالای معنوی رهنمود شود.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، صمیمانه روز معلم را به تمامی معلمان و اساتید و فرهنگیان عالم، عزیز و ارزشمند ایران اسلامی بویژه فرهنگیان و معلمان درستکار، شریف و فرهیخته شهرستان شهریار تبریک گفته و برایشان موفقیت، سربلندی و عزتمندی را در تمامی مراحل کاری و زندگی از خداوند سبحان مسئلت می نمایم.

طاهری
فرماندار شهرستان شهریار

خروج از نسخه موبایل