نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

روحانی: سلامت مردم و تامین نیازهای آنان اولویت ماست/ کماکان به «در خانه بمانیم» توجه شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جهمهور در جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: اینکه امروز می‌بینیم محصولات کشاورزی و اقلام مورد نیاز مردم و محصولات مربوط به مسائل بهداشتی به وفور است، در سایه تلاش و کارگران عزیز ماست. در کنار تلاش کادر درمانی ما که مجاهدت بزرگی انجام دادند، کارگران ما نیز برای رفع نیازمندی جامعه تلاش کردند.



وی افزود: تلاش بر این بوده که سلامت مردم را هدف و موضوع اول مورد حراست قرار دهیم و بعد بتوانیم نیازهای مردم را در بازار تامین کنیم و بنگاه‌ها و کارگاه‌‌ها بتوانند به کارخود ادامه دهند.

رئیس‌جمهور گفت: به دلیل نامشخص بودن این ویروس ما باید خود بر این فرض آماده کنیم که این ویروس متاسفانه برای مدتی در کنار مردم خواهد بود؛ چون هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند پیش بینی کند که پایان این اپیدمی چه زمانی است. باید فعالیت را در کنار حضور این وروس ببینیم؛ باید دستورالعمل‌های پزشکی را مراعات کرده و در عین حال کار و تولید و فعالیت هم ضروری است.

روحانی تصریح کرد: وقتی به مردم می‌گفتیم باید در خانه بمانید و الان هم می‌گوییم در خانه بمانید ولی برای فعالیت و کار ضروری با احتیاط از خانه خارج شوید و بعد به منزل بازگردید و ما از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله‌گذاری هوشمند رسیدیم. امروز هم تقسیم مناطق سفید و زرد و قرمز به این معنا نیست که در مناطق سفید دستورالعمل‌های بهداشتی نباید مراعات شود، اتفاقا این مناطق باید بیشتر این دستاورد را با مراعات حفظ کنند. اصل کار درباره کرونا در دست مردم است و چون تا الان دارو و واکسنی نیست پس اساس بر مراقبت است.

این خبر تکمیل می‌شود…

خروج از نسخه موبایل