نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها مشکلات را حل می کند

به گزارش خبرنگار خبرشهر ، رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهریار گفت: نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها خیلی از مشکلات را حل می کند که باید این مهم بین صاحبان صنوف و کسب و کار نهادینه شود، این حق مشتری و ارباب رجوع است که قیمت کالا را به صورت دقیق بداند.
به گزارش خبرنگار خبر شهر، رضا مصلحی در جمع مسئولان اتحادیه های شهرستان، بر رصد و پایش مستمر قیمت کالاها و خدماتی که از سوی گروه های هدف ارائه می شود، تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان اتحادیه ها باید از هرگونه سو استفاده و کمبود در این حوزه جلوگیری کنند.
وی افزود: اگر هرگونه کمبود وجود داشت، باید به همراه پیشنهاد کارشناسی به ما اعلام شود تا بتوان به درستی بررسی و راهکار اساسی ارائه داد.
این مسئول بر افزایش هماهنگی از سوی اتحادیه ها تاکید و عنوان کرد: اتحادیه ها نباید بگذارند که گرانی قیمت سوخت، بر قیمت کالاها تاثیر بگذارد و صاحبان صنوف خودسرانه قیمت را افزایش دهند.
مصلحی با اشاره به اینکه در تعیین قیمت یک کالا آیتم های مختلفی وجود دارد، ادامه داد: دغدغه اصلی ما در بحث گران فروشی و رصد بازار، سود قانونی و متعارف صاحبان کسب و کار است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهریار گفت: به منظور رصد قیمت ها و رسیدگی به شکایات مردمی، در یکی از پرتردد ترین نقاط شهری، کانکسی تعبیه شده که کارشناسان حضور دارند و به شکایات مردمی رسیدگی می کنند.
وی یادآور شد: طبق ماده ۲۸ قانون نظام صنفی، هر اتحادیه این اختیار را دارد که در حوزه نظارت بر واحدهای زیرمجموعه و گروه های هدف، گشت نظارتی را فعال و آنها نظارت کند.
این مسئول بر نظارت و خودکنترلی اصناف برای جلوگیری از گران فروشی و احتکار
در بحث کالاهای مورد نیاز اساسی تاکید کرد و گفت: نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها خیلی از مشکلات را حل می کند که باید این مهم بین صاحبان صنوف و کسب و کار نهادینه شود، این حق مشتری و ارباب رجوع است که قیمت کالا را به صورت دقیق بداند.
مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود بر نظارت دقیق بر انبارها تاکید کرد و اظهار داشت: این مهم از سوی ریاست جمهوری در حال پیگیری است و به تمامی دستگاه های دولتی ابلاغ شده که از انباری در سطح شهرستان در سامانه مربوطه ثبت و اعلام موجودیت نکند، قاچاق محسوب شده و با آن برخورد قانونی صورت می گیرد.

خروج از نسخه موبایل