نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ایجاد بحران در عراق و لبنان تنها با هدف فشار به ایران است

مهدی فضائلی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در دانشگاه‌ها در نشست بررسی چگونگی تحقق اهداف بیانیه گام دوم، ضمن مقایسه شرایط منطقه در گذشته و امروز، اظهار داشت: در مقاطعی شرایط داخلی و منطقه ای مان خوب بود که می توان به شرایط منطقه ای چند ماه گذشته اشاره کرد که در شرایط بسیار ویژه ای قرارداشتیم، یعنی کشورهایی همچون عراق، لبنان و یمن در وضعیت خوبی قرار داشتند.

وی ادامه داد: امروز شرایط منطقه‌ برایمان دشوار شده است. لبنان وضعیت بحرانی دارد و عراق در شرایط پیچیده ای به سر می برد. در داخل کشور هم پس از ماجرای سهمیه بندی بنزین و تغییر قیمت‌ها شاهد اغتشاشات و آشوب ها بودیم. مجموعه ای از وضعیت داخل و خارج از کشور به نوعی حال مردم را تحت تأثیر قرار داده و حالشان خوب نیست.

این تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: اساتید دانشگاه و نیروهای دلبسته انقلاب هم در همین شرایط هستند و به‌نظر می رسد حال شان خوب نیست و مقداری دوران سختی را می گذرانند.

وی با طرح این پرسش که در این شرایط چه باید کرد و وظیفه چیست؟ گفت:‌ امروز مقداری در شرایط سختی به سر می بریم و آن حرکت سازمان یافته و برنامه ریزی شده دشمن این است که نیروی انقلاب جرأت دفاع از انقلاب را نداشته باشند. دشمن سعی می کند آنقدر شرایط را سخت و دشوار کند که حداکثر کاری که نیروهای انقلابی انجام دهند، سکوت باشد.

فضائلی اظهار داشت:‌ دشمنان سعی دارند بذر یأس و ناامیدی را در جامعه بپاشند. این اتفاق جدیدی نیست و همیشه شاهد تلاش های دشمن هستیم.

 

خروج از نسخه موبایل