نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

توزیع درآمد 30 هزار میلیارد تومانی افزایش قیمت بنزین بین مردم

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو در خصوص منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: در مجموع حدود ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد که ما با اصلاح قیمت بنزین ۳۰ هزار میلیارد تومان به دست می‌آوریم.

وی افزود:‌ در ابتدا پیشنهاداتی مطرح بود مبنی براینکه این ۳۰ هزار میلیارد تومان به بودجه برود و صرف افزایش حقوق کارمندان دولت و پرداخت به سازمان‌های حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) شود اما بررسی‌ها نشان می‌داد اگر این منابع را در قالب بودجه هزینه کنیم نمی‌تواند کمک مناسبی به مردم بکند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اصلاح قیمت بنزین و نحوه هزینه‌کرد ۳۰ هزار میلیارد تومان از درآمد آن در شورای هماهنگی سران قوا مطرح شد و این شورا با بررسی جمیع جهات این پیشنهاد را تصویب کرد؛ ما همه این منابع را به مردم می‌دهیم و به همین منظور حسابی نزد خزانه باز می‌شود بدون اینکه ریالی به بودجه برود همه منابع به خانوارهای هدف ماهانه پرداخت می‌شود.

نوبخت در خصوص افراد مشمول دریافت یارانه گفت: طبق محاسبات ما به بیش از ۶۰ میلیون نفر و در قالب ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار این کمک معیشتی پرداخت می‌شود و هر کسی خودش را متقاضی دریافت یارانه می‌داند از طریق وزارت رفاه می‌تواند موضوع را پیگیری کند.

وی در خصوص پیش‌بینی درآمد از محل اصلاح قیمت بنزین گفت: طبق محاسباتی که ما انجام دادیم حدود ۶۳ تا ۶۴ میلیون لیتر بنزین با قیمت ۱۵۰۰ تومان در روز توزیع می‌شود و ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر بنزین سوپر و آزاد مصرف خواهد شد. بنابراین مجموع درآمد حدود ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان از این محل خواهد بود. درآمد حاصل از صادرات بنزین ۳ هزار میلیارد تومان می‌شود.

خروج از نسخه موبایل