نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آمریکا جرات اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد

به گزارش خبرنگار خبرشهر به نقل از خبرنگار مهر، سید حسین نقوی‌حسینی روز دوشنبه در مراسم سخنرانی پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان در شهر ایلام اظهار داشت: امروز مردم ایلام یکی از بی‌نظیرترین راهپیمایی را انجام دادند و حضور مردم پررنگ و گسترده بود.

وی افزود: راهپیمایی امروز کاملا منسجم برگزار شد، از تمامی اقشار  به خصوص دانش آموزان و دانشجویان حضوری فعال داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: دانشجویان و دانش آموزان اگر تاریخ انقلاب اسلامی ایران را بخوانند، وقتی که شاه می خواست نخست وزیر خود را در سال ۱۳۳۹ جابجا کند به واشنگتن سفر کرد و آمریکایی به آن اجازه دادند که نخست وزیر خود را عوض کند.

وی گفت: آمریکا مصیبت ۸۰ سال بدبختی و گرفتاری کشور بود، چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب و چه در دوران بعد از پیروزی انقلاب که باهمه توان در مقابل ملت ما ایستاده است.

نقوی حسینی اضافه کرد: در سیزده آبان سال ۵۸ گلوله های آمریکایی ها سینه دانش آموزان ما را شکافت، دانش آموزان و دانشجویانی که برای مبارزه با استکبار و استبداد به صحنه آمده بودند سینه آنها در مقابل دانشگاه تهران شکافته شد و خون آنها سنگ فرش خیابان های تهران را رنگین کرد.

وی بیان داشت: آمریکایی ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم همه توان را به کار گرفتند و با ملت ایران مقابله کردند که نتوانند پیشرفت و حرکت کنند، اما جمهوری اسلامی و ملت انقلاب ایران نه حکومت شاه بود و نه ملت قبل از انقلاب که تسلیم آمریکایی ها شود.

وی ادامه داد: ملت ایران چهل سال مقاومت کرد، البته آمریکایی ها هم همچنان چهل سال همه توان خود را به میدان آوردند و گزینه های خود را بر روی میز گذاشتند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه آمریکا با تمام توان در میدان حاضر است، گفت: آمریکا جرات اقدام نظامی علیه کشورمان را ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: آمریکا تمام توان خود را علیه ملت ایران به‌کار گرفته است، در قضیه برجام نیز آنها به تعهدات خود عمل نکردند.

وی گفت:  در این توافق هیچ جایی و بندی برای فسخ قرارداد پیش‌بینی نشده بود.

وی با بیان اینکه ایران به همه تعهداتش عمل کرده است، یادآور شد: اروپایی‌ها تا امروز هیچ تعهدی از تعهدات خود را عملی نکرده‌اند و از ابتدا نیز مشخص بود که اروپایی‌ها عزمی برای مقابله با سیاست‌های آمریکا را ندارند.

 

خروج از نسخه موبایل