نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

قیمت دلار، سکه و طلا امروز پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۸/۰۲ | کم‌ترین نرخ سکه در ۱۰ ماه اخیر، هدایت دلار به سطح پایین‌تر

به گزارش خبرنگار خبرشهر به نقل از  اقتصادنیوز؛ روز گذشته سکه پس از ماه‌ها به زیر مرز ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی سقوط کرد و با ۶۵ هزار تومان کاهش به رقم ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید.

مهمترین فاکتوری که سبب شد سکه به پایین‌ترین سطح از اواخخر دی‌ماه سال گذشته برسد افت بهای شاخص ارزی بود. کاهش بهای دلار به زیر سطح ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومانی و سپس ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومانی ثبت یک رکورد کاهشی جدید در بازار ارز بود. دیروز دلار ابتدا با ۶۰ تومان افت قیمت روی عدد ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفت و پس از ساعت ۵ عصر با یک کاهش ۶۰ تومانی دیگر به رقم ۱۱۱۹۰ تومان رسید.

نزول نرخ حواله درهم از ۳ هزار و ۹۰ تومان به مبلغ ۳ هزار و ۷۰ تومان مهمترین عاملی بود که فروش‌ها را در بازار ارز داخلی بالا برد و زمینه‌ساز کاهش عقب نشینی شاخص ارزی به مرز ۱۱۲۰۰ تومانی شد.

آخرین قیمت دلار و ارزهای رایج

امروز دلار آمریکا در بازار آزاد بین ۱۱۱۸۰ تا ۱۱۲۱۰ تومان خرید و فروش شد و به این ترتیب اندکی کاهش قیمت را در نرخ بازگشایی تجربه کرد.

قیمت دلار کانادا  ۸۶۲۰ تومان و  دلار استرالیا  نیز ۷۷۶۰ تومان است.

همچنین بهای  یورو  ۱۲۴۷۰ تومان،  پوند انگلیس  به ۱۴۰۵۰ تومان،  فرانک سوئیس  ۱۱۴۷۰ تومان،  یوان چین  ۱۶۰۰ تومان و  لیر ترکیه  ۲۱۱۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت حواله درهم امارات در صرافی‌های دوبی از ۳۰۶۸ تومان دیروزبه ۳۰۶۵ تومان در ظهر روز پنج‌شنبه کاهش یافت. هر  ۱۰۰۰ دینار عراق  امروز تا ۹۶۵۰ تومان قیمت خورد.

امروز پنجشنبه دوم آبان ماه ۱۳۹۸ صرافی ملی  نرخ رسمی خرید و فروش دلار و یورو را با ۵۰ تومان کاهش و به شرح زیر اعلام کرد:

  قیمت خرید دلار آمریکا:  ۱۱,۱۰۰ تومان          قیمت فروش دلار آمریکا:  ۱۱,۲۰۰ تومان

  قیمت خرید یورو:  ۱۲٫۴۰۰ تومان                     قیمت فروش یورو:  ۱۲,۵۰۰ تومان

آخرین قیمت طلا و سکه

ظهر امروز پنجشنبه ۲ آبان سکه طرح جدید  ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان قیمت خورد

قیمت نیم‌سکه ۲ میلیون تومان و ربع‌سکه یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان بوده است. سکه گرمی هم با قیمت ۸۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر بهای  اونس طلا در بازار جهانی  حدود ۱۴۹۱ دلار بود و در بازار داخلی هر  مثقال طلای آبشده تا رقم یک میلیون و ۷۰۸ هزار تومان به کاهش یافت که این رقم معادل هر  گرم طلای ۱۸ عیار  حدود ۳۹۴ هزار تومان است.

خروج از نسخه موبایل