نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ربیعی: ۴ خط جدید به متروی تهران اضافه خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرشهر به نقل از  خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز هیئت وزیران گفت: امروز گزارش بسیار خوبی توسط شهردار تهران و همکارانش در مورد طرح توسعه مترو ارائه شد.

طبق این گزارش، ۴ خط جدید به متروی تهران اضافه خواهد شد و آقای رئیس‌جمهور هم بر کمک‌های همه جانبه‌ای برای تکمیل خطوط مترو در دولت تاکید کرد. همچنین ۶۳۰ واگن خریداری و اضافه خواهد شد و مقرر شده  ۸۰۰ میلیون یورو از محل خط اعتباری فاینانس چین، برای ۶۳۰ واگن خط مترو اختصاص داده شود.

وی افزود: فکر می‌کنیم این کار موجب ایجاد تحول می‌شود و همشهریان تهرانی ما سهولت بیشتری در ارتباطات با مترو خواهند داشت.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین قرار شد که ۱۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶و۷ مترو تهران منتشر شود که دولت با این نیز موافقت کرد. این تصمیم امروز کمک می‌کند تا وضعیت حمل و نقل در تهران بهتر شود

ربیعی همچنین درباره بخشنامه تفکیک فضای کاری زنان و مردان در ادارات و ممنوعیت منشی خانم برای مدیران مرد، تصریح کرد: هیچ بخشنامه‌ای در دولت در مورد جنسیت منشی نداشته‌ایم. خوشبختانه زنان هم در دانشگاه‌ها در حال رشد هستند و هم در آخرین گزارش در مناصب مدیریتی زنان بیشتر رشد کرده‌اند.

این خبر تکمیل می‌شود…

خروج از نسخه موبایل