نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اظهارات وزیر سابق ورزش درباره حضور کی روش در ایران

به گزارش خبرنگار خبرشهر به نقل از افکارنیوز، سعید اکبری امروز در برنامه سلام صبح بخیر میزبان محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان بود تا به بررسی عملکرد وزارت ورزش از گذشته تا امروز بپردازند.

اخبار ورزشی– عباسی که اولین وزیر ورزش ایران به حساب می آید، در خصوص انتقادات به عملکرد وزارتخانه در قبال باشگاه‌‌های پرسپولیس و استقلال و اتهام وزیر ورزش از سوی طرفداران دو تیم به اینکه قرمز یا آبی است، اظهار کرد: در چند ساله بعد از وزارت خیلی سعی کردم وارد این التهابات نشوم. چون فضای ورزش ملتهب است و ما نباید به التهاب آن کمک کنیم. بنابراین در این حوزه بررسی و ارزیابی دقیقی نداشته ام که عملکرد وزیر در قبال این دو چگونه بوده است اما به عنوان وزیر اسبق، می دانم اهمیت فوتبال غیرقابل انکار است، این دو تیم هم طرفداران بسیاری در کشور دارند و وارد فضاهای اجتماعی می شوند که وزیر ورزش باید دقیق و ظریف عمل کند. وزیر ورزش جایگاه پدر را برای ورزشها دارد و باید خیلی مراقب باشد چنین عناوینی(منظور استقلالی یا پرسپولیسی بودن) به او نسبت داده نشود.

وزیر سابق ورزش و جوانان تاکید کرد: وزیر به عنوان پدر و جایگاه راهبردی وزارتخانه بعد دیدگاه های خود را در فضای ورزش ملی متمرکز کند. به همه ورزش ها بپردازد نه فقط فوتبال. درباره فوتبال هم چون این دو تیم دولتی هستند، باید مراقبت زیادی شود. اگر فقط هم به این دو تیم توجه شود بقیه تیم ها متضرر می شوند. بهترین شکل رفتاری این است که به منافع ملی توجه داشته باشیم نه منافع تیمی و رفتارها نباید رنگی باشد.

عباسی در پاسخ به این سوال که چطور عمل می کردید اتهام قرمز یا آبی بودن به شما وارد نشود، گفت: من اولین وزیر ورزش بودم و ادغام سازمان جوانان و تربیت بدنی و رویدادهای مهمی چون المپیک ۲۰۱۲، پارالمپیک، مسابقات وزنه برداری و جام جهانی را داشتیم و نمی توانستیم وارد مسائل ریز شویم. آن زمان من از متولیان مجموعه و مدیران میانی می خواستم که ما حضور مستقیم نداشته باشیم تا متمایل به رنگی شویم. من هم طرفدار آنها نبودم. من با هر دو اینها جلسه داشتم و با پیشکسوتان دو تیم نیز جداگانه جلسه می گذاشتم و دیدگاه های آنها خیلی به من کمک می کرد. جو عمومی را هم کنترل می کردیم.

وزیر اسبق ورزش درباره نتیجه نگرفتن پرسپولیس در آن دوران و تحت فشار قرار گرفتن خودش گفت: این دیگر به عملکرد مربیان و بازیکنان برمیگردد. ولی من تلاش می کردم حتی دیدارهای دو تیم را عین هم بگذارم و همه موارد را رعایت کنم تا شبهه ای پیش نیاید.

 

خروج از نسخه موبایل