نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

شافعی: توسعه اقتصادی جرم را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار خبرشهر به نقل از تسنیم:غلامحسین شافعی در مراسم امضای تفاهمنامه تشکیل شوراهای حل اختلاف در مراکز صنعتی، معدنی و تجاری با اشاره به تاثیر این تفاهمنامه در کاهش حجم پرونده‌های قضائی کشور اظهار کرد: این تفاهمنامه و اجرای آن باعث خواهد شد تا از حجم پرونده‌های قضائی در کشور کاسته شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: علاوه بر تاثیر این تفاهمنامه در کاهش پرونده‌های قضائی، یک نکته حائز اهمیت هم وجود دارد و آن رابطه معناداری است که بین حجم پرونده‌های قضائی و اقتصاد کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: این رابطه به شکلی است که هر چقدر اقتصاد کشور توسعه یابد، از حجم پرونده‌های قضائی کاسته می‌شود و این موضوع تنها مرتبط با پرونده‌های اقتصادی نیست بلکه در پرونده‌های دیگری از جمله موضوعات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی که بعضاً در مسائل اقتصادی ریشه دارد، تاثیر‌گذار است.

شافعی اضافه کرد: وقتی اختلافی ایجاد می‌شود و پرونده در محاکم قضایی مطرح می‌شود، طبیعتاً یک نفر محکوم می‌شود و یک نفر برنده و این یعنی یک طرف این اختلاف، نارضایتی است ولی ایجاد شوراهای حل اختلاف می‌تواند اختلاف را از بین ببرد و این مسئله اثرگذاری بسیاری در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

 

خروج از نسخه موبایل