نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آئین تجلیل از آتش نشانان شهرداری اندیشه

به مناسبت ۷ مهر روز اتش نشان آئین تجلیل از آتش نشانان شهرداری اندیشه با حضور حجت الاسلام بابائیان امام جمعه شهر اندیشه ، مهندس کاویانی شهردار ، علی سراقی رئیس و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر اندیشه ، دکتر اشجعی معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شهریار ، عسگری رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اندیشه ، روسای ادارات و آتش نشانان این شهر در فرهنگسرای امام علی (ع) برگزار شد.

در ابتدای مراسم علی عسگری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اندیشه طی سخنانی ضمن تبریک این روز به همکاران خود به ارائه گزارش عملکرد سازمان در یک سال گذشته پرداخت .

در ادامه علی سراقی رئیس شورای اسلامی شهر اندیشه اظهار داشت : در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

وی افزود : طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

در بخش دیگری از این مراسم مهندس کاویانی شهردار اندیشه ضمن تبریک ۷ مهر به آتش نشانان شهر  اندیشه گفت : سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اندیشه از سازمان های موفق در استان و در کشور است .

وی افزود : با توجه به اینکه این سازمان حجم کار بالایی دارد و همینطور حساسیت ویژه ای نسبت به سایر سازمانها دارد اما کمترین دغدغه ها و مشکلات را در درون خود دارد که جا دارد از مدیریت این سازمان تشکر نمایم .

شهردار اندیشه ادامه داد : سالها سازمان آتش نشانی عنوان برترین های استان را به خود اختصاص داده است و امیدواریم با تلاش و پشتکار فراوان در زمینه آموزش نیز به برتری برسیم چرا که ما در ادورا گذشته کلاسهای آموزشی متعددی را برگزار میکردیم.

مهندس کاویانی بیان کرد : سرانه وجود ایستگاه های اتش نشانی در هر شهر بر حسب هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه میباشد که اندیشه با داشتن ۳ ایستگاه و جمعیت ۱۲۰ هزار نفری از استاندارد کشوری خود بالاتر می باشد ، در بحث کمبود نیرو و تجهیزات ایستگاه های سطح  شهر نیز با اعضای شورای اسلامی شهر تمهیداتی اندیشیده شده است که به لطف خداوند به زودی عملیاتی خواهد شد .

گفتنیست در پایان آئین تجلیل از آتش نشانان شهر اندیشه با اهدای لوح تقدیر واعطای درجه آتش نشانی از این عزیزان قدردانی شد.

خروج از نسخه موبایل