نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

پیشنهاد روحانی به آمریکا برای رفع تمام تحریم‌ها

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در نخستین مصاحبه خود در جریان سفر به نیویورک با شبکه فاکس نیوز، گفت: آمریکا برخلاف ایران، حامی اصلی تروریسم در خاورمیانه است و هرجا که این کشور قدم گذاشته، تروریسم در آنجا گسترش یافته است.

اخبار سیاسی- حجت‌الاسلام روحانی  افزود: ترامپ در جریان انتقادات خود از ایران گمراه شده است.

او به کریس والاس مجری فاکس نیوز گفت: من از تعبیرات آقای ترامپ در مقابل تروریسم شگفت زده شده‌ام، زیرا امروز آمریکا حامی تروریسم در منطقه ماست و هر کجا آنان رفته اند، تروریسم در آنجا گسترش یافته است.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه به دخالت ارتش آمریکا در سوریه بدون اجازه بشار اسد به عنوان نمونه‌ای از تروریسم آمریکایی در منطقه اشاره کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا کشوری است که بدون مجوز دولت، از فضای هوایی سوریه برای بمباران خاک آن کشور استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز در مورد آنکه آیا فرصتی در نیویورک وجود دارد که رهبران دو کشور این هفته با یکدیگر صحبت کنند؟ گفت: اگر ما به دنبال دستیابی به اهداف بالاتر برای منافع هر دو کشور و مردمان طرفین هستیم، باید این دیدار‌ها برنامه‌ریزی شود و مذاکرات باید براساس آن هماهنگ شود؛ اما قبل از آن ما باید اعتماد متقابل ایجاد کنیم و اعتماد چیزی است که ترامپ از چارچوب آن خارج شده است. ما توافق ( برجام ) داشتیم. ترامپ بدون توجیه معتبر و غیرقانونی از توافق بین المللی خارج شد.

رئیس جمهور افزود:   اگر دولت ایالات متحده آمریکا مایل به صحبت است، باید شرایط لازم را ایجاد کند.

خروج از نسخه موبایل