نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سخنگوی دولت: روحانی به آمریکا می‌رود

علی ربیعی امروز در نشست خبری، گفت: رئیس جمهور برای دیدار سران سه جانبه به آنکارا سفر کرد. این سفر در راستای مذاکرات آستانه و تعمیق همکاری‌های سه کشور در منطقه است.

وی افزود: روابط ما با ترکیه و روسیه در بهترین دوران تاریخی خودش است و استراتژی ما گسترش همکاری‌ها با همسایگان است. امروز از برکات تحریم این است که رویکرد کار با همسایگان امکان خوبی فراهم شده است. در دیدار‌های دوجانبه با روسیه بحث صادرات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سخنگوی دولت تصریح کرد: در حالی که برخی بداندیشان منطقه در مسیر ایجاد تفرقه حرکت می‌کنند، یکی نمونه از این اقدامات را در بحث آرامکو مشاهده کردیم. ما معتقد هستیم یمن که ۵ سال زیر حملات قرار دارد ریشه ناامنی‌های منطقه است. نخبگان یمنی امکانات خود را توسعه دارند و متحدانی در منطقه دارند. اینکه دنبال فرافکنی و حمله مجدد به یمن و تهدید کشور‌های منطقه را در پیش گرفته شود بن بست خواهد بود.

وی افزود: ما طرح چهار ماده‌ای را ارائه داده بودیم و هنوز فکر می‌کنیم این طرح یا چیزی شبیه به آن باعث خروج از بحران خواهد شد. ایران آمادکی همکاری با سازمان ملل برای بازگشت صلح را اعلام می‌کند.

ربیعی به سفر آتی روحانی به نیویورک اشاره کرد و گفت: این سفر به زودی انجام خواهد شد و فرصتی برای رایزنی‌های دو یا چندجانبه است. امیدواریم در این سفر مواضع ایران و صبر استراتژیک را بیان کنیم.

ربیعی ادامه داد: یکی از مهمترین جلسات در دو هفته اخیر، جلسه سران سه قوا بود که سه مصوبه داشت. گزارشی از ثبات بازار، تولید ارائه شد. سه تصمیم اتخاذ شد یکی آن که بانک مرکزی کماکان اختیاراتی که برای تنظیم بازار ارز داشت مجدد بر آن تاکید شد. در بخش دیگر بحث تعزیزات و اختیارات و تنظیم بازار خدمات و کالا مطرح شد و تصمیم گرفته شد به وزارت صمت اختیاراتی داده شود. قرار شد ظرف آینده اشکالات مصوبه ارائه شود.

وی تاکید کرد: همچنین تصویب شد طرحی برای اختیاراتی که در بخش تعزیرات موردنیاز است در جلسه آینده تقدیم شود. هدف از آن تثبیت قیمت‌ها است. مجازات برای کسانی که کالا را احتکار می‌کنند وایجاد شفافیت و یگانگی قیمت‌ها از آثار این تصمیمات است.

تکمیل می شود

خروج از نسخه موبایل