نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

ضرورت تشکیل کمیته حفاری در قدس

ابوطالب آذربرا گفت: خدمات شهری یک امرضروری است که باید در جهت رفاه حال جامعه و کمک به حل مسائل و مشکلات عمومی آن ها مورد توجه قرارگیرد.
وی افزود: یکی از مهمترین مناظر شهری که باید به آن توجه ویژه ای داشت آسفالت مناسب و یک دست خیابان هاست تا شهروندان در محیطی امن همراه آسایش خیال و راحتی با عبور از خیابان ها به کارهای روزمره زندگی خود بپردازند.
آذربرا حفاری های ایجاد شده در سطح معابر شهر را بسیار آزار دهنده دانست و افزود : بیشتر این حفاری ها توسط دستگاه های خدمات رسان مخصوصا ادارات آبفا صورت می گیرد که ترمیم آن همواره بار مالی زیادی را برای شهرداری به دنبال دارد.
وی با تشکر از خدمات رسانی دستگاههای خدمت رسان عنوان کرد : قطعا همه تلاش این دستگاهها صرفا  برای خدمت رسانی به شهروندان است اما اجرای آن بدین صورت اشتباه و بسیار هزینه ساز است.
وی افزود: بهتر است هماهنگی های لازم در زمینه حفاری ها توسط دستگاههای خدمت رسان با شهرداری صورت گیرد.
رییس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرقدس در پی شکایت های و درخواست های  مردمی  در خصوص مشکل فاضلاب شهری، گفت: البته یکی از مهم‌ترین مشکلات شهروندان شهر قدس بحث فاضلاب شهری است که در برخی نقاط شهر، مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده است.
آذربرا اظهار داشت: با این حال شهرداری همواره قبل از اقدام به آسفالت کردن معابر با تمام ادارات خدمات رسان مکاتبه می‌کند ولی متأسفانه در اکثر مواقع پس از انجام عملیات آسفالت ادارات خدمات رسان به دنبال کسب مجوز حفاری هستند و همین موضوع بلای جان اعتبارات شهری می‌شود.
رییس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرقدس گفت: اعتبارات دولتی ادارات خدمات رسان همچون گاز، آب و برق در نیمه دوم سال واریز می‌شود و به همین دلیل حفاری‌های این ادارات در نیمه دوم سال انجام می‌شود و شهرداری نیز بیشتر اعتبارات عمرانی خود را در نیمه نخست سال در اختیار دارد همین امر موجب به وجود آمدن ناهماهنگی در برخی امور می‌شود.
وی با اشاره به حجم بالای حفاری های این ادارات پیشنهاد داد: با توجه به حجم حفاری هایی که ادارات خدمات رسان در شهر انجام می دهد و همچنین عدم هماهنگی برخی از این ادارات باید فکر اساسی برای رفع معضل حفاری و آسفالت شهر شود، در همین راستا تشکیل کمیته حفاری با حضور نمایندگان شهرداری، فرمانداری و ادارات خدمات رسان ضروری و الزامی است.

خروج از نسخه موبایل