نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

انتخابات مظهر اقتدار مردم و مردم سالاری دینی است

سیدعلی اینانلو، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس در ارتباط با اهمیت برگزاری انتخابات و مشارکت همگانی مردم اظهار داشت: انتخابات مظهر حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان است و بهترین فرصت برای اعمال نظرات است و چنانچه از این فرصت قانونی به نحو احسن با مطالعه و شناخت از افراد کاندیدا استفاده کنند، می توانند نقش تاثیرگذاری در کشور ایفا کنند.
اینانلو به اشاره به اینکه کمتر از ۶ ماه تا انتخابات باقی مانده است گفت: از این فرصت برای آماده سازی برگزاری انتخابات مناسب استفاده می شود و برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: یکی از فرصت ها برگزاری جلسات با احزاب، سازمان های مردم نهاد، معتمدین و بزرگان شهرستان است تا با مشارکت گسترده مردم، انتخابات صورت گیرد. همچنین جلساتی نیز با حضور فعالان سیاسی، نخبگان اجتماعی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در دیدارهایی که با مردم در مساجد انجام می شود و در ملاقات با خانواده شهدا و ایثارگران به صورت مرتب و مستمر موضوع اهمیت مشارکت مردم عنوان تشریح می شود.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قدس بیان داشت: ستاد برگزاری انتخابات نیز هر هفته در مجموعه فرمانداری با حضور مسئولین امر انتخابات در فرمانداری جلسات هماهنگی برقرار می کند و تلاش بر این است که انتخابات آرام و گسترده ای انجام شود. علاوه بر این جلساتی نیز پس از تشکیل هیئت اجرایی که در تاریخ ۱۰ آذرماه ۹۸ شکل می گیرد، برای هماهنگی و تصمیم گیری درباره افزایش شعب برگزار می شود.
وی گفت: تعداد شعب سال گذشته ۱۲۰ مرکز بود و با توجه به افزایش جمعیت و محلات شهرستان احتمال می رود که حدود ۵ درصد به تعداد شعب اضافه شود تا مردم دسترسی بهتری برای صندوق های رای داشته باشند. این شعبات در مساجد، مدارس، حسینه ها و در ادارات دولتی مستقر خواهند شد.
اینانلو با اشاره به فعالیت ها و تحرکات کاندیداهای احتمالی گفت: تا زمانی که افراد ثبت نام نکنند، کاندیدا بودن آنها قطعی نشده اما برخی فعالیت های خود را آغاز کرده اند و قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند.
این مسئوول ادامه داد: تمام این فعالیت ها توسط دستگاه های نظارتی و هیئت نظارت رصد می شود اگر چنانچه فعالیتی خارج از چهارچوب و ضوابط داشته باشند و تبلیغات زودهنگام را داشته باشند، قطعا رسیدگی خواهد شد.
اینانلو در پایان خاطرنشان کرد: فضای مجازی یکی از ابزارهای تبلیغی و پدیده ای است که کاندیداهای احتمالی تحرکات و فعالیت هایی را انجام می دهند و این فضا نیز کنترل می شود.

خروج از نسخه موبایل