نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تمهیدات آبفای شهرستان قدس برای عبور از بحران کم آبی

در اینباره اظهار کرد: با در نظر گرفتن تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای انجام پروژه‌های مدنظر این امور با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود آبرسانی به موازات بهسازی تأسیسات موجود تمام تلاش خود را برای تأمین و توزیع آب شرب با کیفیت و پایدار به مردم به کار گرفته است.
رضوانی تصریح کرد: برای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم ۴ حلقه چاه جدید حفر، تجهیز، و پیش از فرا رسیدن فصل گرم در سال جاری وارد مدار بهره‌برداری شد. همچنین ۶ حلقه چاه آب شرب موجود بازسازی شد، که با ورود این چاه‌ها به مدار بهره‌برداری ۱۸۵ لیتر در ثانیه به میزان تولید آب شرب شهرستان افزوده شد.
او اظهار داشت: اجرای خطوط انتقال آب برای انتقال آب استحصالی چاه‌های جدید به مخازن ذخیره به طول بیش از ۲ کیلومتر انجام شده است.
مدیر امور آبفای شهرستان قدس گفت: به منظور مدیریت شبکه توزیع و کنترل حوادث و اتفاقات شبکه و کاهش هدررفت آب ۶ کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده اصلاح و در این بین بیش از ۶۰۰ رشته انشعاب آب فرسوده مشترکین بازسازی شده است.
رضوانی با بیان اهمیت ساماندهی انشعابات غیرمجاز و تبدیل آنها به مجاز از توسعه بیش از ۷ کیلومتر شبکه آبرسانی و خارج کردن ۳۵۰۰ متر شبکه موازی آبرسانی از مدار بهره‌برداری خبر داد.
بهزاد رضوانی به نشت‌یابی شبکه آبرسانی شهرستان قدس به طول ۸۰ کیلومتر اشاره کرد و افزود: با انجام عملیات نشت‌یابی از هدررفت ۳۰ لیتر آب شرب در ثانیه جلوگیری به عمل آمد و در این میان ۷۵ حوضچه شیرآلات خطوط آبرسانی احداث شد.
مدیر امور آبفای شهرستان قدس در پایان با تأکید بر حساسیت تأمین آب شرب کیفی برای شهروندان از سوی شرکت آب و فاضلاب گفت: در همین راستا امور آبفای قدس با خروج ۴ حلقه چاه آب با کیفیت پایین گام‌های مؤثری در این راستا برداشته است.

 

خروج از نسخه موبایل