نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

آمادگی لازم نیروی انتظامی شهرستان قدس در عزاداری های ماه محرم

شاهپور فلاحی، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان قدس با اشاره به حفظ و رعایت نظم و امنیت در هیئات عزاداری ماه محرم در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه سیاسی قدس خبر، اظهار داشت: سررشته مجالس عزاداری، امام حسین(ع) و مسئولین هیئت ها و مردم صحنه گردان و میدان دار عزاداری ماه محرم هستند.

وی افزود: هیچکدام از شیوه های عزاداری که ما امروزه شاهد هستیم علمای اسلام آن را تایید نمی کنند و کتابی هم در زمینه شیوه عزاداری نداشته ایم بلکه خود مردم هیئت تشکیل دادند و به مرور زمان عزاداری های سنتی و مطلوب به سمت خرافات کشیده شد که امروز ما با معضلات و مشکلاتی در عصر تامین نظم و امنیت هیئات مواجه شدیم.

فلاحی با توجه به حسن نیت و صداقت مردم افزود: امروزه عزاداری ها به صورت سلیقه ای و مختلط انجام می شود که متاسفانه در برخی از عزاداری ها بعضی از اعمال موجب ضربه زدن به مذهب شیعه شده است که دشمنان کشور از اینگونه عزاداری ها بر علیه نظام و دین استفاده می کنند.

وی بیان داشت: قمه زنی در مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) ممنوع است و برابر قانون مربوطه با عاملان قمه زنی برخورد خواهد شد به دلیل اینکه قمه زنی موجب تضعیف مذهب و افزایش شرارت می شود. گل آلود کردن خودرو ها در ماه محرم برخلاف قوانین راهنمایی و رانندگی است و در صورت مشاهده خودرو توقیف خواهد شد.

فلاحی در ادامه گفت: هیئت ها و کاروان های عزاداری جهت رفاه حال شهروندان تا قبل از نیمه شب مراسم عزاداری را به اتمام برسانند. مسئولین هیئات کارت شناسایی و انتظامات هیئات آرم بازوبند را از کلانتری های سطح شهر تهیه و همراه خود داشته باشند.

فرماندهی نیروی انتظامی بیان کرد: کارکنان ایستگاه های صلواتی از طرف پلیس امنیت شهرستان قدس احراز هویت می شوند و مجوز ایستگاه صلواتی خود را دریافت کنند. سیستم های صوتی هیئت ها و ایستگاه های صلواتی به صورت مطلوب تنظیم شده تا صدای آن موجب سلب آسایش شهروندان نشود همچنین ایستگاه های صلواتی از افراد ناشناس نذورات پذیرش نکنند.

وی گفت: نباید کاروان های عزاداری در چهارراه های اصلی و پرتردد شهر توقف کنند و مسئولین از تجمع علامت هیئت های عزاداری در شب سوم جلوگیری کنند و خیمه سوزان با هماهنگی نیروی انتظامی و اخذ مجوز در مکانی خلوت انجام گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس در پایان تصریح کرد: شهروندان و مسئولین هوشیاری کامل را در خصوص تهدیدات داعش و گروه های تکفیری داشته باشند و با مشاهده هرگونه موارد مشکوک در داخل و خارج هیئت های مذهبی با فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند.

خروج از نسخه موبایل