نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۹ شهریور)

شاخص بورس در قله‌ای جدید ایستاد

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در نهمین روز شهریورماه با رشد ۴ هزار ۸۵۲ واحدی به پله ۲۸۴ هزار و ۱۳۸ رسید. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با صعود ۵۶ واحدی به پله ۳ هزار و ۷۶۷ واحدی رسید.

رئیس اتحادیه طلا: این هفته منتظر کاهش نرخ طلا باشید

رئیس اتحادیه طلا تهران گفت: طی سال‌های گذشته تأثیرپذیری کاهش نرخ طلا در ماه محرم و صفر حدوداً پنج درصد بود؛ درحالی‌که به نظر می‌رسد که امسال هم نرخ طلا در ماه‌های نام‌بُرده بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابد. وی افزود: این هفته نیز روند بازار طلا همانند هفته گذشته است. نرخ طلا تا پایان این هفته نیز جزئی ارزان خواهد شد.

کاهش نرخ گوشی در روز‌های آینده

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: با توجه به شرایط کاهش و ثبات نرخ ارز و تأمین نیاز بازار از طریق واردکنندگان رسمی، نرخ تلفن همراه در هفته‌های آینده روند نزولی به خود خواهد گرفت.

نان امسال گران نمی‌شود

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: نرخ نان در امسال تغییری نمی‌کند و کماکان آرد یارانه‌ای در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.

کاهش بیشتر نرخ مسکن در راه است

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به توقف سیر صعودی نرخ مسکن در تیرماه ۱۳۹۸ و منفی شدن روند آن بعد از سه سال افزایش ابراز امیدواری کرد که با این روند شاهد کاهش بیشتر نرخ مسکن در تهران و سایر شهرستان‌ها باشیم.

تسهیلات ۲۶ هزار میلیارد تومانی برای بنگاه‌های تولیدی

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در چارچوب اقتصاد مقاومتی تا پایان تیرماه امسال به میزان ۲۶۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال تحقق یافت که برای ۳۷ هزار و ۸۴۱ درخواست تخصیص پیدا کرد.

بهبود وضعیت عرضه دام

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه نرخ هر کیلوگرم گوشت دام سنگین حدود ۹۰ و دام سبک حدود ۱۰۳ هزار تومان است، گفت: با توجه به برخورد قانونی با متخلفان قاچاق دام از کشور، حجم عرضه دام سبک و سنگین در کشور بسیار قابل توجه بوده و کمبودی در ماه‌های آینده وجود نخواهد داشت.

افزایش تولید محصولات معدنی و فلزات با وجود تحریم‌های امریکا

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد تولید محصولات معدنی و فلزات در ابتدای امسال علی‌رغم تحریم‌های امریکا گفت: «در سه‌ماهه اول سال ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تولید مس کاتد با رشد ۲۷ درصدی، تولید فولاد خام با رشد ۳ درصدی و تولید محصولات فولادی با رشد ۷ درصدی همراه بوده است.

کاهش قیمت میوه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: با آغاز ماه محرم از فردا قیمت میوه در بازارکاهش می‌یابد.

اجرای طرح ویژه مهر دانش‌آموزی

رئیس سازمان حمایت با بیان اینکه از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه طرح ویژه مهر دانش‌آموزی اجرا می‌شود گفت: در این طرح نوشت‌افزار، مدارس غیر‌انتفاعی و مدارسی که کارمزد می‌گیرند به‌صورت ویژه رصد می‌شوند. وی افزود: دفتر مشق یارانه‌ای در نمایشگاه‌های مهر عرضه خواهند شد و این دفترچه‌ها در اختیار کمیته امداد و بهزیستی نیز قرار داده‌شده تا در مناطق محروم هم توزیع شود.

خروج از نسخه موبایل