نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

خط قرمز دستگاه قضایی، قانون است

مجید کاویانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر امام جمعه برگزار شد خطاب به مدیران و مسئولان شهرستانی اظهار داشت: دستگاه قضا ضمن پیشگیری از کاهش پرونده های کیفری خط قرمز هایی را سرلوحه امور قرار داده است که به هیچ وجه در هیچ پست و مقامی تخفیف قائل نیست.
وی افزود: رویکرد دستگاه قضا بر اساس زندگی اجتماعی و احیاء حقوق عامه است و قانون برای همه اجرا می شود.
کاویانی خاطر نشان کرد: با اماکنی که برای پرکردن اوقات فراغت جوانان اقدام به ارائه خدمات مغایر با قانون کنند، برخورد جدی صورت می گیرد. لذا کافه ها و قهوه خانه ها اجازه استعمال و گسترش مصرف قلیان نداشته و با آنها برخورد قانونی انجام می شود.
وی تأکید داشت: خط قرمز دادستانی مقابله با بدحجابی و بی حجابی است و با بدحجابی هایی که در خودرو انجام می شود، برخورد شده و در این زمینه تدابیر لازم باید گرفته شود. الگوی جامعه اسلامی در پوشش مشخص است و نباید ضعف های جامعه دیگر الگوی پوشش در شهرستان شود. در این باره صنف نیز باید همکاری کند و خود را مکلف بداند که پوشش مناسب و اسلامی نیز معرفی و عرضه کند. مسئولین و مدیران اجرایی شهرستان باید دست به دست هم داده و شهرستان قدس را در پوشش مناسب الگو قرار دهند.
کاویانی با اشاره به پلمپ تالاری که در شب شهادت امام محمدباقر علیه السلام اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده بود، بیان داشت: اینکه در شب عروسی جسارت، هتک حرمت و توهین به مقدسات انجام می شود قابل پذیرش نیست و باز شدن تالار تنها به دلیل نوبت های بوده که مردم از قبل گرفته بودند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس تصریح کرد: برخورد قانونی زمانی پاسخ می دهد که همه مسئولان و مردم پای کار باشند و با خط شکنی ها مقابله کنند و پای ارزش ها و مقدسات نظام بایستند.

خروج از نسخه موبایل