نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۹۴ برنامه در دهه ولایت در قدس برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های این هفته(۲۵ مرداد ۹۸) نماز جمعه در آستانه عید سعید غدیر خم ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در زندگی و تبریک دهه ولایت، اظهار داشت: روح تقوا، پذیرش و پیروی از ولایت امیرالمؤمنین است چرا که ولایت علی علیه السلام باعث کمال دین و نعمت است و موجب یاس دشمنان است.
امام جمعه ادامه داد: دین فقط نزد خداوند تعالی، دین اسلام است و اگر کسی دینی غیر از دین خدا را برگزیند خدا از او نمی پذیرد و دین اسلام در روز غدیر کامل شد. روز عید غدیر روز مظلومی است، این عید زیر بنای سایر مناسبت‌هاست و اصل و اساس دین اسلام به امامت و ولایت دین ماست. ولایت اساس دین است و امروز باید از رهگذر غدیر به مهدویت و حکومت ولی فقیه برسیم، ولی فقیهی که امروز نگهدارنده ارزش های دین خداست.
حجت الاسلام و المسلمین جوکار با اشاره به شهدای پاوه، بیان داشت: ۲۶ مرداد سال ۶۹ اولین گروه از آزادگان سربلند و به تعبیر رهبری “الماس های درخشان” به میهن اسلامی بازگشتند و یاد سید آزادگان ابوترابی که سنگ صبوری برای آزادگان در آن دوران بودند را گرامی می داریم. آزادگان، شهیدان زنده و حلقه وصلی هستند که درس های ارزشمند دوران دفاع مقدس را به ما منتقل می کنند و از زندگی آنها باید درس بگیریم.
امام جمعه ادامه داد: صنعت دفاعی موتور پیشران پیشرفت کشور است، صنعت دفاعی نماد خودباوری و اقتدار ملی ماست و امروز وزارت دفاع و مجموعه صنایع دفاعی نیروهای مسلح به جایی رسیده است که انواع تجهیزات و تسهیلات نظامی از جمله انواع هواپیماها، جت های جنگنده، مافوق صوت و رادار گریز و زیر دریایی هایی پیشرفته را تولید می کنند. سامانه ای که موفق شد گران ترین پهباد جاسوسی و رادارگریز امریکا را سرنگون کند توسط نیروهای داخلی و صنعت دفاعی این کشور است به وجود آمده که همه این ها به برکت تحریم ها حاصل شده که منجر شد کشور روی پای خود بایستد.
وی خاطر نشان کرد: ۲۸ مرداد سالروز کودتای آمریکایی علیه دولت نهضت ملی و سرنگونی دولت مصدق برای بازگرداندن شاه در سال ۱۳۳۲ است. آنچه امروز می توان آموخت اینست که آمریکا حتی برای اداره کردن امور کشورها و ایران به نیروهای غرب گرا نیز راضی نیست و اعتماد ندارد و نیروی وابسته به خود و بی اختیار می خواهد. امروز همه مسئولین کشور باید بدانند آنهایی که گاهی امریکا پرستی می کنند و دم از ارتباط با آمریکا میزنند بدانند اگر روزی امریکا بر این کشور مسلط شود، شما را مانند مصدق کنار می زند و امثال محمدرضا پهلوی را سرکار می آورد.
حجت الاسلام والمسلمین جوکار تاکید داشت: امروز تنها راه مقابله با امریکا راه ایستادگی و مقاومت است و می بینیم که مقاومت جواب داده است. آنجا که رهبر شیعیان نیجریه پس از ۴ سال و شهادت ۶ فرزند مقاومت کرد و در نهایت دولت نیجریه مجبور به آزادی او شد و آزادی نفتکش ایرانی که انگلیس آن را توقیف و در واقع راه زنی کرده بود، آزاد شد و این نتیجه مقاومت است. نتیجه گفتمان مقاومت، پیروزی و شکست دشمن است.
امام جمعه شهرستان قدس تصریح کرد: نگاه ولی امر مسلمین به مستضعفین، نگاه تکریم و احترام است اما در گفتمان انقلابی و مقاومت، اعلام انزجار است. نماینده یمن در دیدار با رهبری گفت: ما ولایت شما را در امتداد خط پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و ولایت علی علیه السلام می دانیم و مواضع حیدری و علوی شما را در حمایت از مردم مظلوم یمن ادامه خط امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و مایه برکت و بسیار روحیه بخش میدانیم. آنها ولی امر را می شناسند و از او تبعیت می کنند و پیروز هستند و شکست و سرافکندگی از آن اعتلاف سعودی است.

 

خروج از نسخه موبایل