با توجه به درخواست های داوطلبان مهلتی برای ویرایش فرم انتخاب رشته داوطلبان این آزمون در نظر گرفته شد که داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۱ مرداد ۹۸ فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir فرم خود را ویرایش کنند.

عدم انتخاب رشته محل در زمان مقرر، به منزله انصراف از انتخاب رشته محل و آزمون است و متعاقباً اقدامی میسر نیست.

بر اساس مصوبه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی کسانی که حد نصاب نمره را کسب کرده اند (۵۰ درصد نمره قابل کسب) مجاز به انتخاب رشته / محل هستند.

گزینش دانشجو در هر یک از رشته های آزمون دستیاری دندانپزشکی، بر اساس نمره کل تراز به درصد (ویژه همان رشته تخصصی) مندرج در کارنامه، سهمیه و اولویت انتخاب رشته / محل که توسط خود داوطلب تعیین شده، انجام خواهد شد.

داوطلب موظف است بر اساس نمره کل تراز اکتسابی، ظرفیت موجود در رشته امتحانی و علاقه شخصی نسبت به انتخاب رشته / محل تحصیل خود اقدام کند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده دانشجو اعم از دولتی عادی و شهریه ای تعداد ۳۶۹ نفر است.

همچنین اعلام نیاز آموزشی و درمانی تعهدات قانون اصلاح بند ٣ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی «تعهد خاص» در سال ١٣٩٨ مربوط به متقاضیان پذیرش بومی تعداد ١٠٩ نفر است.

سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی ۶ تیرماه ۹۸ به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار شد.