نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

احداث پیست دوچرخه سواری 7 هزار متری در محوطه باغ ملی شهر قدس

مسعود مختاری، شهردار قدس از اجرای پیست دوچرخه سواری هفت هزار متری در محوطه باغ ملی شهرداری قدس خبر داد و به بیان نکاتی در این خصوص پرداخت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مسعود مختاری، با بیان اینکه وجود زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی برای شهروندان امری ضروری است و در اولویت های شهرداری قرار دارد، گفت: شهرداری قدس با ساماندهی محوطه باغ ملی شهرداری شهرقدس تلاش نمود تا با استفاده از بازتعریف کاربری های مفید به این فضا هویتی خاص و کاربردی ببخشد.

وی افزود: محوطه باغ ملی پیش از این دارای یکسری نارسایی بصری بود که تلاش گردید از طریق اقداماتی از جمله برداشتن دیوارهای اطراف این مجموعه، حذف زوائد بصری و سازه های غیر ضروری علاوه بر گستردگی افق دید، کاربری های اطراف این مجموعه را باز تعریف نماید.

مهندس مختاری، تصریح کرد: فضاهای تعریف شده در محوطه باغ ملی بر اساس نیازسنجی و انجام اقدامات ماندگار با هدف تسهیل استفاده همه شهروندان از این فضا انجام پذیرفته است.

وی در ادامه گفت: باغ ملی به صورت نمادین و از بعد کاربردی یکی از مناطق و محلات مهم شهر قدس می باشد که با احداث پیاده رو و پیست دوچرخه سواری در اطراف این مجموعه گام مهمی برای غنی سازی کالبدی و هویت بخشی به این محل انجام خواهد شد.

شهردار قدس در پایان بیان داشت: هم اکنون پیاده روها و مسیر دوچرخه سواری در اطراف این مجموعه در حال احداث می باشد که در مجموع هفت کیلومتر طول را شامل می گردد و می‌تواند مشوق خوبی برای تجمع و استفاده شهروندان از این فضا را فراهم نماید که به زودی عملیات اجرایی آن به اتمام خواهد رسید.

 

خروج از نسخه موبایل