نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

راه اندازی ستاد ازدواج آسان در شهرستان قدس

حجت الاسلام والمسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس بااشاره به سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام حضرت زهرا سلام الله علیها افزود: از زندگی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا( س) باید الگو بگیریم که زندگی انها در عالم نمونه بوده است. چراکه زن و شوهر هردو معصوم بوده اند. در عالم اتفاق نیفتاده است که زن و شوهری هر دو معصوم باشند. خدای متعال عقد فاطمه (س)را برای علی(ع) خواندند و جبرئیل از طرف خدا بر پیامبر نازل شد و فرمود: خدای متعال می فرماید اگر من علی را خلق نمی کردم برای دخترت فاطمه همتایی پیدا نمی شد در روی زمین که لیاقت همسری فاطمه را داشته باشد.
وی ادامه داد: آنچه می تواند زن و مرد را در زندگی خوشبخت کند،  شروع زندگی با صداقت است، صداقت گمشده ی زندگی امروز بشر است که در زندگی ها کم رنگ شده است. در احکام شرعی زندگی که بر پایه مهریه ای شروع شود که قصد شوهر ندادن مهریه باشد این زندگی از آغاز نکاحش باطل است. یک دروغ از طرف زن به شوهر و یا بالعکس کافیست برای سست شدن بنیان خانواده کافی ایست تا برکت در زندگی از بین رود. دومین عنصری که در زندگی می تواند سعادت آفرین باشد توجه به حقوق یکدیگر است زن و شوهر باید حق و حقوق یکدیگر را بشناسند و رعایت کنند.
امام جمعه در ارتباط با احترام متقابل همسران با یکدیگر گفت: احترام متقابل موجب الگو پذیری فرزندان از آنها شده و موجب احترام به والدین است. اسلام سفارش مکرری به حسن خلق و اراستگی متقابل زن و مرد در خانه و گذشت در زندگی دارد.
امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به  سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و نامگذاری این روز به روز ازدواج آسان بیان داشت: ازدواج آسان ازدواجی است که اولا به موقع، آگاهانه، پایدار و به دور از تشریفات باشد حتی کسانی که درآمد بالایی دارند هم مجاز نیستند به برگزاری تجملات و تشریفات در ازداج نیستند.
وی افزود: سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت زهرا به روز ازدواج آسان نامگذاری شده و ازدواج آسان به موقع، آگاهانه، پایدار وبه دور از تجملات باشد و مهریه‌ها و جهیزیه‌های سنگین مطابق نظر اسلام نیست و حتی آن شخصی که تمکن مالی دارد نیز جائز به تشریفات و تجملات نیست و باید به زندگی حضرت زهرا(س) بازگشت کنیم.
امام جمعه شهرستان قدس بیان داشت: ستاد ازدواج آسان در شهرستان قدس در حال راه‌اندازی است و دست کمک به سوی همه دراز است تا ازدواج آسان ترویج و فرهنگ سازی شود که یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز ماست.
منبع:فرمانداری قدس

خروج از نسخه موبایل