نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

بازآفرینی پایدار شهری با محوریت برنامه های اقدام مشترک

به گزارش خبرشهر،  توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در جمع اعضای ستاد بازآفرینی پایدار شهری این شهرستان ضمن اشاره به سابقه وقوع زلزله در شهر ملارد و برخی وعده های داده شده برای احیای بافت فرسوده در این شهر ، در اولویت قرار دادن شهرستان ملارد در اجرای طرح های بازآفرینی پایدار شهری را ضروری دانسته و بر عملیاتی نمودن برنامه های اقدام مشترک که با همکاری دستگاهها و ادارات سطح شهرستان باید پیگیری و اقدام گردد تاکید کرد .

 وی پیشنهادات اجرائی ارائه شده در جلسات و میزان مشارکت دستگاههای شهرستانی را مفید و راهگشا ارزیابی نموده و از تشکیل کمیته تخصصی برای اجرای این طرح ها در یکی از محله های شهر ملارد بصورت پایلوت خبر داد .
فرماندار شهرستان ملارد در بخش دیگری از سخنان خود سند دار کردن منازل شهروندان را باعث ایجاد تعلق خاطر و ماندگاری آنان در محله و منطقه سکونت شان دانست که می تواند به نوعی به کاهش آسیب های اجتماعی نیز کمک نماید .
توکلی کجانی به تاکیدات ریاست محترم جمهوری و همچنین وظایف دستگاهها براساس قانون ششم توسعه در این باره اشاره کرده و گفت انتظار میرود روند بازآفرینی شهری در شهر ملارد با توجه به طرح هائی که ارائه گردیده ، سرعت بیشتری در سال جاری به خود ببیند.
توکلی کجانی تصریح کرد این طرح ها باید از مرحله تدوین و نوشتاری به مرحله اجرا درآید تا با برنامه ریزی و پیگیری به سمت ایجاد و برخورداری از بافت های کارآمد شهری حرکت کنیم . در این جلسه گزارش گروه مشاورین اجرای طرح پایدار شهری در ملارد در بخش های اقدامات اجتماعی ، مسکن جایگزین و املاک قولنامه ای ارائه گردید .
در این گزارش وضعیت قومیت ، سابقه سکونت ، شغل ، نوع مالکیت و میزان تمایل افراد به ادامه سکونت در یکی از محله های سرآسیاب شرقی مورد بررسی قرار گرفته است .
 توضیحات رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی استان تهران پیرامون مطالعات صورت گرفته و اعتبارات و تسهیلات درنظر گرفته شده با تاکید بر برنامه های اقدام مشترک از دیگر بخش های این جلسه بود .

 

منبع: فرمانداری ملارد

خروج از نسخه موبایل