نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اجرای متروی غرب تهران در نیمه دوم سال جاری عملیاتی می شود

به گزارش خبرشهر، محمد تقی زاده معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری تهران با حضوردر شهرقدس اظهار داشت: میز خدمت روز جمعه برای بررسی مشکلات شهرقدس و شهروندان برگزار شد و موضوعات و مسائل مختلفی از جمله راه‌آهن، ترافیک، ساماندهی رودخانه و نوسازی و بهسازی بافت فرسوده که یکی از معضلات جدی شهرستان قدس است مطرح شد و با دسته بندی‌های صورت گرفته توسط استانداری، ادارات کل استانی و فرمانداری پیگیری خواهد شد.
وی افزود: منابع خوبی با توجه به نسبت تراکم جمعیت و ارزش افزوده و موارد دیگر وجود دارد تا امیدواریم با هزینه ‌کرد مطلوب، خروجی مطلوبی را برای مردم به ارمغان داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان داشت: در خصوص مترو غرب تهران مطالعات پروژه، حدود ۲ ماه گذشته مقرر شد که وزارت راه و شهرسازی با محوریت راه‌آهن و شرکت عمران شهرهای جدید اجرای پروژه را متقبل شوند و تملک مسیر خط قطار توسط فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها انجام پذیرد که این موضوع به این نهادها ابلاغ شد.
تقی زاده گفت: طرح مطالعاتی آن بعد از اتمام در آینده نزدیک در شورای ترافیک استان به تصویب خواهیم رساند و زمینه اجرایی آن در سال اجرایی آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: قول آغاز عملیات اجرایی قطار شهری غرب تهران در نیمه نخست سال جاری داده نمی‌شود و یک سری اشکالات بین مشاور و شرکت راه‌آهن به عنوان کارفرما وجود دارد در حال برطرف کردن آن‌ها هستیم و امیدواریم تا پایان سال این موضوع عملیاتی شود.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در اواسط تیرماه سال جاری سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه پروژه‌های عمرانی در وحیدیه شهریار از اتمام مطالعات و آغاز فاز عملیاتی قطار شهری غرب استان تهران در تیرماه خبر داده بود.

 

منبع: فرمانداری قدس

خروج از نسخه موبایل