نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سکونت یک سوم جمعیت شهر قدس در بافت فرسوده

به گزارش خبرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرقدس در مصلی نماز جمعه شهرستان قدس ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه اظهار داشت: خدمات نظام در شهرقدس بسیار گسترده است و شهرقدس امروز با ۴۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست و پیشرفت‌ها محسوس است و مردم آن روز از نبود وسیله نقلیه گلایه داشتند و امروز از ترافیک گلایه دارند و در عین حال مشکلات و کاستی‌هایی وجود دارد.

وی افزود: از جمله مشکلات شهرقدس می‌توان به مشکل فاضلاب اشاره کرد که بیش از ۱۰ سال است برخی پول انشعاب آب و فاضلاب را به اداره آبفا پرداخت کرده‌اند، ولی تا امروز اقدام جدی صورت نگرفته و مسأله بعدی بافت فرسوده و حاشیه نشینی است.

امام جمعه قدس بیان داشت: یک دهم شهرقدس بافت فرسوده است، اما یک سوم جمعیت در این محدوده ساکن هستند که اگر اتفاقی در این مناطق رخ دهد، فاجعه انسانی و بشری رخ خواهد داد که باید جز اولویت‌ها قرار گیرد.

جوکار گفت: یکی از مطالبات مردمی سرعت بخشیدن به پل‌ها و زیرگذرهای شهرقدس است و زیر گذر پل تولیدگران با وجود وعده افتتاح هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و مشکلاتی نیز با شرکت راه‌آهن وجود دارد و بودجه عمرانی شهرقدس کم است.

وی ادامه داد: در توزیع بودجه استان نباید شهرهای برخوردا تر را با شهرهای کم‌برخورداری مثل شهرقدس یکسان دانست و باید مسؤولان استانی توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان قدس خاطرنشان کرد: همه مردم و مسؤولان و حتی دشمنان ما نیز می‌دانند هرآنچه رهبری انقلاب پیش‌بینی کردند به وقوع پیوسته است و ایشان به جهت روحیه مقاومت در ملت فلسطین و حزب‌الله پیروزی را قطعی دانسته‌اند و تحلیلگران به نام دنیا معتقدند رژیم صهیونیستی سال ۲۰۲۹ را درک نخواهد کرد.

 

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل