نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

۲۲ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قدس بهسازی شدند

به گزارش خبرشهر، مسعود مختاری اظهار داشت: در سال جاری به منظور ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ۲۲ دستگاه اتوبوس این ناوگان بهسازی و بازسازی شده است.
شهردار قدس، افزود: به منظور رفاه حال شهروندان، در بازسازی و بهسازی اتوبوس های فرسوده ناوگان عمومی، رسیدگی به وضعیت ظاهری بدنه با حذف تبلیغات و رنگ آمیزی آنها، بدنه سازی، تعمیر فرسودگی صندلی های اتوبوس ها، تعمیرات سیستم سرمایشی و گرمایشی، کف سازی اتاق، تعویض شیشه های شکسته، تعمیر چراغ های جلو و عقب، تأمین روشنایی داخل و رفع دودزایی و آلودگی اتوبوسها صورت گرفته است.
وی، با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل ‌و نقل عمومی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی با کاهش هزینه نگهداری و تعمیر اتومبیل، حفظ محیط زیست و جلوگیری از ترافیک و اتلاف وقت، در سلامت جسمی و روانی جامعه تاثیر بسزایی دارد، گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیتی شهر و عدم تغییر زیرساخت‌ها متناسب با حجم وسایل نقلیه شخصی و عمومی، ظرفیت معابر سطح شهر پاسخگوی حجم خودروهای شخصی نیست و به همین دلیل استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ضرورت دارد.
شهردار قدس با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی در حوزه مدیریت فرهنگی و اجتماعی خاطر نشان کرد: یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای تقویت حمل ‌و نقل عمومی و استفاده از این سیستم برای تردد، فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است که با نهادینه شدن این فرهنگ، می توان از فواید حمل و نقل عمومی بهره مند شد.
مختاری در خاتمه با تأکید بر اینکه در سال جاری پس از پروژه های عمرانی، رسیدگی به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی و بهبود و ارتقای ظرفیت این ناوگان در اولویت اقدامات قرار گرفته است، افزود: در همین راستا تلاش می کنیم با بهسازی و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی رضایتمندی شهروندان را در این زمینه جلب نماییم.

 

منبع: شهرداری قدس

خروج از نسخه موبایل