نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

حرکت چراغ خاموش فاضلاب در اسلامشهر

به گزارش خبرشهر، با پشت سرگذاشتن چند روز گرم تابستانی یکی از معضلات همیشگی و قدیمی اسلامشهر ، شهروندان این شهر را با مشکلات عدیده ایی روبرو کرده است.
با مسو.ل اداره محیط زیست اسلامشهر همراه شدیم تا از نزدیک مسیرهای انتقال فاضلاب را به تصویر بکشیم که در این بین اتفاق ناخوشایندی مسیر گزارش ما را کمی تغییر داد.
کشاورزانی که دور از چشم مسئولان از این فاضلاب برای آبیاری محصولات خود استفاده می کردند.
خانم بیگی مدیر اداره محیط زیست اسلامشهر در این باره گفت: متاسفانه جاری شدن فاضلاب در کنار اراضی کشاورزی علاوه بر آلودگی های زیست محیطی موجب سوء استفاده برخی کشاورزان را نیز می شود.
محمود زائر کعبه معاون اجرایی جهاد کشاورزی اسلامشهر گفت: جهاد کشاورزی برای کشاورزانی که از فاضلاب برای آبیاری مزارع خود استفاده می کنند با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان برای رسیدگی پرونده تخلف  به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند.
روزانه بیش از ۱۸۰ هزار لیتر فاضلاب و پساب خانگی در اسلامشهر از طریق نهر های انتقال آب از کنار اراضی کشا.رزی عبور و به جنوب شهرستان جاری می شود.
داود نورمحمدی معاون مهندسی و توسعه آبفای جنوب غرب استان تهران در خصوص جمع آوری فاضلاب اسلامشهر گفت: تا زمانی که سیستم جمع آوری فاضلاب شهر بصورت کامل اجرا نشود اداره آب و فاضلاب هیچ گونه مسئولیتی در این قبال ندارد.
درظاهر باید تا پایان اجرای طرح اکوی شهری تا ۴ سال آینده معضل فاضلاب همچنان در اسلامشهر جاری باشد.

 

منبع: صدا و سیما

 

خروج از نسخه موبایل