نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

نمایشگاه توانمندی روستائیان فرصتی بی‌بدیل برای توسعه بوم‌گردی استان تهران است

به گزارش خبرشهر،  محمد تقی‌زاده امروز در دومین جلسه شورای فنی استان تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی روستائیان در استان تهران اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاهی فرصتی بی‌بدیل برای شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری به ویژه بوم‌گردی روستاهای استان است.

وی با اشاره به اهمیت روستاها به عنوان قطب مولد در استان بیان کرد: در برنامه کلان توسعه و آمایش سرزمینی بر این مناطق به عنوان کانون تولید تأکید شده است که می‌توان با ارائه تسهیلات ویژه نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و ماندگاری جمعیت روستایی اقدام کرد.

معاون امور عمرانی استاندار تهران افزود: جاذبه‌های گردشگری در استان تهران به ویژه در روستاها بسیار منحصربه فرد است که بخش عمده‌ای از خروجی نهایی غرفه استان تهران در نمایشگاه توانمندی روستایی می‌تواند معطوف به آشنایی بازدیدکنندگان از جاذبه‌های توریستی در روستاها باشد.

تقی‌زاده تصریح کرد: جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی روستاها می‌توانند نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشند چرا که خالی شدن روستاها از سکنه کانون‌های تولیدی را با تهدید روبه‌رو کرده و در مقابل جمعیت مصرف‌کننده کشور را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: عمده تمرکز در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای روستائیان در غرفه استان تهران باید معرفی مزیّت‌های نسبی و ظرفیت‌‎های روستاهای استان در حوزه‌های مختلف باشد و در این زمینه همه دستگاه‌های مرتبط در امور روستایی ملزم به معرفی نماینده تام‌‎الاختیار به اداره کل روستایی استانداری هستند تا این نمایشگاه به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

معاون امور عمرانی استاندار تهران در پایان با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای روستائیان فرصتی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های تولیدی و گردشگری استان است خاطرنشان کرد: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه نباید منحصر به محصولات سنتی محض روستاها باشد و این نمایشگاه بهترین فرصت برای ارائه محصولات متفاوت روستایی است.

 

منبع: تسنیم

 

خروج از نسخه موبایل