نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

سال ۹۸ برای شهر قدس سال پویایی و تحولات عمرانی

به گزارش خبرشهر، الهام میرزایی اظهار داشت: بودجه سال ۹۸ با تخصیص بیش از ۶۰ درصدی بودجه به فعالیت های عمرانی، نمایانگر رویکرد عملگرایانه و همتی بلند برای بازسازی و احیای زیرساخت های شهری قدس می باشد.
وی افزود: از سویی تاکید بر رونق پروژه های عمرانی بر مکانیسم عرضه و تقاضای بازار منطقه ای هم در مصالح مصرفی و هم نیروی انسانی اثری راهبردی و غیر قابل انکاری خواهد گذاشت که خود رویکردی آگاهانه و همسو با منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای رونق تولید است.
میرزایی در ادامه خاطرنشان کرد: آغاز طرح جامع بهسازی و بازسازی معابر شهری قدس که توسط شهرداری در حال اجرا می باشد، به معنای واقعی کلمه شهر را به کارگاه عمرانی تبدیل نموده است و همزمان در همه محلات شهر و بدون در نظر گرفتن ملاحظات و به صورت متوازن در حال اجراست و در حال حاضر در همه نقاط شهر پویایی عمرانی در قالب پروژه های لکه گیری، زیرسازی، آسفالت، کفپوش گذاری، جدولگذاری و احداث پارک ها، خانه های فرهنگ و سالن های ورزشی مشهود است.
این عضو شورا بیان کرد: محصول بسیج همه جانبه امکانات و منابع شهرداری قدس در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ را می توان به راحتی در اعداد و ارقام منتشر شده رویت نمود که به خوبی نشانگر عملکرد مثبت مجموعه مدیریت شهری در بخش عمرانی می باشد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۵۳ هزار متر آسفالت ریزی با صرف ۶۱۰۰ تن آسفالت در سطح خیابان های اصلی، فرعی و کوچه های شهر  به منظور لکه گیری و روکش معابر صرف شده است، تصریح کرد: همچنین ۱۰ هزار متر پیاده رو سازی و حدود ۷ هزار متر جدولگذاری نیز محصول اقدامات عمرانی شهرداری قدس در شهر بوده است.
این سوول اضافه کرد: خانه های فرهنگ استقلال، شهید عزیزی و جوادآباد با پیشرفت های خوبی همراه بودند و سالن کشتی در مراحل کفپوش گذاری قرار دارد، کانال زردآب به منظور جمع آوری و دفع آب های سطحی تا نیمه لوله گذاری شده است و به زودی معبری بر روی آن احداث خواهد شد.
بهسازی، ساماندهی و بازپیرایی بوستان های شهر از جمله بوستان خبرنگار، شکوفه، بدون دخانیات، وحدت، شهدای کاووسیه در فصل بهار به پایان رسید و واکاوی و بهسازی باغچه های دادگستری و بلوار ۴۵ متری انقلاب اسلامی از اقداماتی بود که میرزایی به آن ها پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: بهار ۹۸ به بهاری شدن خیابان های شهر قدس نیز کمک شایانی نموده است و با کاشتن حدود ۱۴۱ هزار درخت در خیابان های اصلی شهر بلوارهای شهری رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و سرانه های فضای سبز نیز به طرز ملموسی در حال افزایش می باشد.
رییس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهر قدس در پایان گفت: شورای اسلامی شهر قدس و به ویژه کمیسیون امور زیربنایی همواره با رویکردی مثبت به رفع موانع اجرایی در اجرای پروژه های عمرانی می پردازد و با پیگیری های فراوان و استفاده از اصول نظارتی همگام و همراه با شهردار محترم در پی ایجاد بستر زیرساختی مناسبی در شهر می باشد تا بتوان از این طریق گام های رو به جلویی در احیای بافت کالبدی شهر برداشته شود.

 

منبع: فرمانداری قدس

خروج از نسخه موبایل