نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

تاکید فرماندار شهرستان ملارد بر ضرورت نقش آفرینی شوراها

به گزارش خبرشهر،  توکلی کجانی در نشست هم اندیشی مسئولان شهرستان ملارد با اعضای شورای اسلامی استان تهران که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه شوراها در تصمیم گیری ها و لزوم همراهی با دستگاههای دولتی در پیشبرد اهداف گفت: شوراهای اسلامی به ویژه شورای استان باید به سمت و سویی پیش رود که قابلیت‌های استان و هر منطقه را شناسایی نموده و بر اساس آن بتواند قانونی در مجلس مصوب نماید تا نگاه مدیران را نسبت به شهرستان‌های خود تغییر دهد.

وی تصمیم گیری های بسته در شوراها را به زیان شهرها و شهرستان ها برشمرد و اظهار داشت اگر اعضای شورای اسلامی با ارتباط و استفاده از تجربیات سایر استان و شهرستان‌ها پیش روند قطعاً شاهد موفقیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود و اگر این تصمیم گیری ها تنها بسته و بدون هم اندیشی پیش رود، نتایجی حاصل نخواهد شد.
توکلی کجانی عدم حضور مدیران کل در شهرستان‌ها را به زیان شهرستان برشمرد تصریح کرد:حضور مدیر کل در شهرستان و دیدن و شنیدن خواسته‌ها و مشکلات ادارات خود نقش اساسی در تصمیم گیری ها خواهد داشت.
فرماندار ملارد مدیریت یکپارچه را نیز یکی از نیازهای فعلی برشمرد و بیان داشت: قانون شهرداری‌ها به سال۱۳۳۴بر می‌گردد که باید این قانون اصلاح شود که در این زمینه برخی دوستان نظر دارند که این قانون می‌تواند آسیب به همراه داشته باشد ولی در شرایط فعلی مصوب شدن مدیریت یکپارچه شهری یکی از نیازها می‌باشد.
نماینده عالی دولت در شهرستان ملارد توجه به مشکلات شوراها را نیز مهم خواند و گفت: بعضاً افرادی نسبت به شوراها دید منفی دارند و برای جلوگیری از این ذهنیت باید در ورودی سخت گیری داشته باشیم تا اگر کسی منتخب مردم شد با همدلی و همراهی کارها را پیش ببریم.
وی ادامه داد: رسیدگی به حق بیمه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و بحث منطقی شدن حق الجلسه شوراها ی روستائی  را مواردی از دغدغه‌های شورای اسلامی برشمرد که باید به آنها نیز توجه شود.
توکلی کجانی استقرار اداره راه و شهرسازی و مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان ملارد را نیز از نیازها برشمرد و افزود: هم اکنون شهروندان شهرستان ملارد به سبب نبود ادارات راه و شهرسازی و هم چنین مرکز فنی و حرفه‌ای با مشکلاتی مواجه هستند که باید با استقرار این ادارات موانع این حوزه مرتفع گردد

 

منبع:  فرمانداری ملارد

خروج از نسخه موبایل