نماد سایت پایگاه خبری تحلیلی خبرشهر

اجرای طرح ضربتی پلمپ بیش از ۲۰ واحد مغازه ضایعات فروشی در سطح شهر قدس

به گزارش خبرشهر، مختاری با بیان اینکه با پیگیری های دادستان محترم در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی از طریق شهرداری و با هدف رفع سد معابر شهر بویژه پیاده روها که توسط مغازه های ضایعات فروشی اشغال شده بود، طرح ضربتی پلمپ بیش از ۲۰ واحد صنفی ضایعات فروشی انجام گردید.

وی افزود: به استناد بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری‌ها، هرگونه ایجاد آلودگی و مزاحمت و سد معابر و ایجاد اختلال در تردد شهروندان، سو استفاده از فضای پیاده روها بر خلاف قوانین شهری می باشد و شهرداری می تواند از طریق مراجع قانونی با اینگونه موارد برخورد نماید.

مختاری تصریح کرد: به همین منظور پس از پیگیری های مکرر و همچنین بر مبنای گزارشات واصله از سوی شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت در تردد آنها در سطوح پیاده روهای شهر با حضور عوامل انتظامی و نیروهای سد معبر شهرداری قدس این طرح اجرا شد و ۲۰ مورد از صنوفی که تبادل به اشتغال پیاده رو های سطح شهر نموده بودند با حکم دادستانی پلمپ و پرونده های آنها به مراجع قضایی ارسال گردید.

وی در ادامه بیان داشت: صنوف موظفند از ایجاد آلودگی سر و صدا و موانع در معابر شهر خودداری نمایند و در صورت لزوم محل کسب خود را به محلی خارج از بافت شهری انتقال دهند در غیر این صورت شهرداری اقدام به برخورد قانونی با آنها خواهد کرد و ملزم به پرداخت جریمه و توقف فعالیت تا تعیین تکلیف نهایی خواهند شد.

وی در پایان بیان داشت: به دلیل وجود شیوه های کسب و کار سنتی و بازارهای قدیمی بعضا موارد این چنینی  مشاهده می گردد تلاش می شود ضمن آگاهی بخشی و القای احساس مسئولیت به شهروندان، گام های مثبتی در جهت ایجاد مشارکت و همکاری میان مدیریت شهری و شهروندان در جهت ساماندهی معابر صورت پذیرد و در آینده این طرح با جدیت بیشتری در سطح شهر قدس اجرایی خواهد شد.

 

منبع: شهرداری قدس

خروج از نسخه موبایل